saai

• sjef

dooie boel hiero8-)

• terpstra

Hallo Sjef,

Wat denk jij van de max. werkdruk?

• sjef

Ik vind op zijn tijd even pauzeren druk eraf stoom afblazen:)-D hahaha

nee even zonder gein ik ontwerp zelf geen installaties, dus ik doe het met die 55 en 32 graden en anders

de opgegeven drukken van de fabrikant.

• terpstra

Ik neem aan dat je wel kunt ontwerpen. Het kan nl. voorkomen dat er van een bestaande installatie, het samenstel niet helemaal in orde is.

Dan moet je de hele handel toch kunnen nalopen of het wel klopt.

• sjef

ik ontwerp zelf niets, ik weet wel wanneer er iets niet klopt. Dit wordt dan hersteld io met de klant. Het zijn allemaal

kleinere installaties waar ik kom (grootste 13kg). Ik ben maar alleen Terpstra ik heb 1 hulp dus dan zit je al gauw

met handen te kort en een maximale werkdruk :D

groeten sjef

• terpstra

Hee Sjef,

Wij zijn ook maar met z'n tweetjes.

je moet soms wel eens kijken of een ander de boel goed heeft geselecteerd.

en de klant weet het niet. Die zegt alleen "HIJ HEEFT HET ALTIJD GOED GEDAAN!!!

• sjef

Hahaha ja idd die hoor je vaak. Ik heb dat probleem bij een klant er draait daar een vleestoonbank met LBcompressor

bereik tot min 10. De comp. is vervangen door een ander bedrijf, het leidingwerk past ook niet bij deze compressor

te weinig koudemiddelstroom het vlees vriest iedere keer vast aan de plaat. Hij vertelde mij dat hij altijd goed heeft

gewerkt maar vertelde er niet bij dat de comp. was vervangen (geen logboek) Ik heb verteld dat er de verkeerde comp.

is gekozen en dat deze vervangen moet worden. Kassa! dus. Deze klant wilt het niet of gelooft het niet, wat moet

je doen in zo een situatie. Het enigste wat je kunt is een melding maken bij de klant meer niet. In dit geval levert

het geen direct gevaar op, maar er zijn plaatsen waar ik ben geweest waar het anders was.(kortgesloten hdp.)

Het constateren is meestal geen probleem, maar maar zolang de klant er niets aan wil doen dan houdt het op.

• Peter R

Dit is moeilijk want de klant denkt direct dat je de boel bedonderd en JIJ krijgt een slechte naam en niet de knoeier

peter

• sjef

Ja dat klopt, maar ja ik maak me niet druk hij mag al blij zijn dat ik andere storingen verholpen heb. Ik ben daar binnen gerold

via een bestaande klant, als dit niet zo was had ik meteen rechtsomkeer gedaan ipv rotzooi van andere opknappen.

• terpstra

nou, nou.