Ontdooien buiten-unit.

• sjef

Terpstra denk aan je hart, blijf kalm :)

• terpstra

ja sjef, even een pilletje slikken

• Peter R

Komt een man bij de dokter hij heeft (*) hij heeft last van ijsvorming maar (*) weet wat het probleem is en vraagt toch naar de dokter wat de oplossing is waarop de dokter de goede oplossing heeft en vervolgens gaat (*) uit zijn dak en de dokter is een zeikert ( met een T of een D) ook de dokter weet het niet

Tim ga naar de zaak waar je deze rotzooi hebt gekocht en ga daar zeiken dit forum is voor vaklui en niet voor tja hoe noem je deze figuren

groetjes

• Tim de Vries

Ik ben in ieder geval een stukje wijzer geworden.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de tips…

Ik zal er zeker wat mee doen.

En het was echt niet de bedoeling om jullie zo te irriteren…

Sorry…

Groeten van Tim.

• P.ouwendijk

Bij sommige units gaat het met een ontdooiklok met temperatuurvoeler op tijd dus en als het blok warm is

schakelt hij uit op temperatuur en gaat weer verwarmen.

Groet

Piet Ouwendijk

• terpstra

Dat is al wat ik eerder melde de één doet het zus en de ander zo. Dat is koffie dik kijken. Zelfs als je er verstand van hebt (denkt te hebben ) is het soms al lastig genoeg.

vooral als het via electronica en printplaten is geregeld.

indien je een printplaat niet meer kunt krijgen (als je zeker weet dat het daar zit) kun je niet even simpel een klok of thermostaat er tussen zetten.

• sjef

volgens mij is ie gewoon leeg of bijna, bij heel veel units wordt gewoon de leiding temperatuur gemeten. Het kan ook zijn

dat de condenswater afvoer in de buiten unit nooit is opengemaakt daar ligt nu een dikke laag ijs met dit weer, En je condensor is dan half bevroren. Maar ja de gegevens Die Tim geeft zijn maar heel summier, om er een duidelijk diagnose

van het ziekte beeld vast te stellen zul je toch een keer met de stethoscoop (meterset) moeten luisteren, alleen dokters

geen kwakzalvers hahaha

groeten Sjef

• BMW-robbie

Bij sommige modellen zit er inderdaad geen voeler bij de buitenunit. Ik heb er ook zo een. Op het moment dat de binnenunit niet meer goed verwarmd schakelt hij even om, om te ontdooien. Daarna gaat hij weer opnieuw verwarmen.

Rob

• NVDV

Beste heren,

Gisteren airco buitenunit van dak gehaald,want warmtepomp functie deed het niet.

Buitenunit volledig ingevroren, was een groot ijsklontje.

Unit gecheckt; De pijpen in de condensor zijn volledig dicht/plat gedrukt door het gevormde ijs. Ontdooi functie heeft hier denk ik niet echt goed gewerkt.

Is toch een airco van een gerenomeerd merk, zal geen namen noemen.

Gelukkig 3 jaar garantie dus zal wel goed komen.

Gr Nico

• terpstra

tegenwoordig knippen wij alles wat staal of kunststofrooster is op buitendeel er af.

Ondanks units wel ontdooiien blijft daar vaak nog te veel ijs op zitten, met gevolg binnen de kortste keren weer dicht zitten.