wie heeft er nog geen f-gassen certificering

• Peter R

Ik heb in 2008 mijn lidmaatschap bij nvkl opgezegd maar het moest nog een jaar doorlopen nu is het 1 jan 2010 geweest en ik heb nog steeds geen erkenning zijn er medere die dit niet hebben

er is steeds gezegd dat het wel goed komt maar wanneer dan

peter

• terpstra

ik nog niet. Heb stek papieren opgestuurd. Nu maar wachten.

• terpstra

je weet toch dat je stekdiploma moet opsturen? (het origineel)

• Peter R

ik heb het stek dipolma opgestuurd maar ik heb geen stek erkenning meer vnkl zou dit geregeld moeten hebben maar er is niets gebeurd ik heb nu via “vianorm” gedaan ik heb de papieren opgestuurd en ik hoop binnen een paar dagen mijn f-gassen certificering binnen te hebben.

het is allemaal klote geregeld zoals zo veel in nederland

ik heb vandaag ook een dreigbrief van vrom gehad met allerlei regels en boetes en als ik mijn werk zou voortzetten want zonder dit tering papiertje mag je niets dus na 40 jaar KT ben je opeens een klootzak

peter

• raymond

Peter

Dan stop je toch op papier

Laat die gasten dan maar eens hard maken dat je met het anders is

Je kan gemakkelijk klus bedrijf worden dan hebben die gasten toch niets te zeuren

Lees vaak dat je van uitdagingen houdt en half den haag aan rommelt

En zolang je bij de gamma en bij veel groothandels zomaar spullen kan kopen zie ik niet in waarom we lid moeten zijn van allerei instanties

• terpstra

Dat maakt toch helemaal niets uit als je geen lid meer bent van de nvkl?

Ik ben dat ook niet meer.

Waar heb je je diploma dan naartoe gestuurd? Wel een copytje van gemaakt neem ik aan?

dreigbrief van de vrom? waarom dat dan. heb je ze op bezoek gehad?

Ze weten toch zelf ook wel dat je die tijd tussen stek en f- papiertje werkend moet overbruggen? of staat daar een tijdelijke uitkering tegenover.

je hebt zeker te maken met een mannetje die thuis onder de plak zit en nu dit wil botvieren op een ander.

• Peter R

Terpstra,

omdat ik bij nvkl heb opgezegd per 01-01-2010 is dat direct doorgegeven aan vrom, de nvkl zou de certificering + f-gassen doen er is voor betaald en aangezien ik heb opgezegd kan ik de pot op ud moet ik opnieuw een aangewezen club zoeken en alles opnieuw indienen weet iemand de prijs voor alleen een f-gassen certificaat ik heb de indruk dat de 4 aangewezen clubs prijsafspraken hebben gemaakt

peter

• terpstra

wat ik me dan afvraag, waarom hebben ze het aan vrom doorgegeven?

Die heeft uiteindelijk niets te maken bij wie jij wel of niet lid bent.

Wat ik van je begrijp, is dat je je originele stek diploma nog wel hebt.

Het gaat hier om je persoonlijke diploma he? niet je stekbedrijfs papiertje.

Kosten bij “energie consult” € 850,= per jaar. ander logo.

Kosten Intron +/- € 795,= per jaar met steklogo. (gaat men ook installaties controleren en je CFK boekhouding)

Indien geen stek logo en alleen F-gassen certificaat +/- € 720,= (alleen je CFK boekhouding)

Gezien ik de jongens van Intron al jaren over de vloer heb, (zoals de meesten)tegenwoordig ook de PED door hun laat doen, weet ik met wie ik te maken heb en zij weten ook hoe ik werk en ben, dus hou ik het mooi bij Intron. (ze zijn zelfs iets goedkoper, al is dat in dit geval niet de hoofdzaak.)

iets wijzer geworden Peter?

• Peter R

hallo,

bij vianorm ook 720.00 euro alleen f-gassen

vandaag is een brief gekomen van nvkl waarin staat dat vrom een brief heeft gestuurd naar ieder die het stek opgezegd heeft dus waarschijnlijk komt het bij stek vandaan

peter

• sjef

Ik wacht nog steeds op Veritas, En diploma opsturen voor 30 maart anders mag je ook niks