Varkenvlees plakkerig , en doffe kleur

• Peter R

Een klant is als een vriend je moet alles kunnen vertellen en niet boos worden ook de klant niet anders moet je de verbinding verbreken want anders gaat hij slecht over je ????

ook hier moet je oppassen anders gaat hij op zwart

peter

• Hans Erkelens

Volgens de opgave van Erwin waren de bewaarcondities in orde. Wat je je kunt afvragen, is of dit momentopnamen waren, of dat dit over langere perioden is gelogd. Wij loggen temperatuur en luchtvochtigheid doorgaans pas na herhaaldelijke problemen met een installatie. (Tenzij er natuurlijk permanente datalogging aanwezig is)

• erwin

Hey Nico,

Had hier ook al aangedacht (aangezien het hier ook nog was met Mech. Thermostaten )….heb deze in proefopstelling al vervangen door eliwell… heb al vuurtje (met hygrostaat) bijgeplaatst om de draaitijd te verlengen ….ma boek geen resultaat :-(….ondertussen weer paar loggings gedaan en tempratuur en vochtigheid blijven stabiel en zouden goed zijn voor bewaring varkenvlees ….( weer eens bewijs dat theorie en praktijk niet altijd kloppen :-))

Wat me stoort is dat hij jaren goed gedraaid heeft tot over een paar weken ….heb van collega's vernomen dat het eventueel ook om microbe zou kunnen gaan….

• Henderikus

Het bevuild raken van produkt heeft meestal een oorzaak in de gehele keten'

Het reinigen zal uit dien hoofde dan ook in de bedrijfsvoering opgenomen moeten

worden en moet voldoen aan de zelfde eisen als het productieproces.

Ja dit zijn kosten en tijd en het moet ook nog gepland worden.

Toch is het een van de grootste oorzaken bij een kwaliteitsprobleem.

Voor het verwijderen van vuil moet je energie toevoegen.

mechanisch (borstelen of hogedrukspuit)

chemisch (zuren of basen)

Fysisch ( door koelen of verhitten)

Door straling (wij gebruikten wel TUV lampen bij hardnekkig smetten)

En het vuil moet je afvoeren.

Als dit allemaal is gedaan zou ik mij pas zorgen maken over de koeling.

• sjef

Ja maar waar vindt de contaminatie plaats? Bij het slachthuis, of in de transport (koelwagen) of bij de slager zelf?

De slager zal niet snel gaan informeren bij collegas of zij zelf ook problemen hebben?