Hoi,wat kunnen de oorzaken zijn van het telkens trippen van een compressor op overload? en waardoor er met enige regelmaat( om de vier a zes weken) een meszekering uitklapt 125Amp, ik kan er mijn vinger niet achter krijgen.
Klopt loopt in ster driehoek aan relais bekeken (contacten niet ingebrand), komt normaal in wordt 1 cap 33 % klepbekrachtigd aanloopstroom valt mee 80-90 Amp per fase.
Heb echter geen idee we te tijdsinstelling zou moeten zijn van ster naar driehoek, freonzijdig? , ventiel?.er zit in iedergeval geen tussen inspuiting op de compressor. drukken zien er niet abnormaal uit.
Het aantal starts en stops misschien?
Het volgende kan ook van die af en toe storingen geven.
Bij het overschakelen van ster naar driehoek zal de motor zich als generator gedragen
Bij het in driehoek schakelen kan afhankelijk van de schakeling de spanning verspringen in voorijlende of in naijlende richting.
De voorkeur gaat uit na een schakeling waarbij in driehoekschakeling de spanning naijlend is .
Het omschakelen moet zo snel mogelijk gebeuren, de toerentaldaling moet namelijk zo klein mogelijk zijn.
Voorijlend kan grote stroomstoten te weeg brengen afhankelijk van de slip
L1 ( U1 motor W2) L2.
L2 ( V1 motor U2) L3
L3 ( W1 motor V2) L1
Dit is de juiste driehoekschakeling
hendrikus dit is een piek met een fractie van een seconde ik zie een thermisch pakket nog niet uitschakelen in deze
korte periode. Het verhaal van jou op zich klopt wel,
maar er wordt beweerd dat de aanloopstromen 80 a 90 ampere zijn in ster.
om maar even simpel te rekenen dat zou betekenen dat als deze in driehoek zou aanlopen = 1:3 kom je uit op
3*85=255ampere dit delen door 6 dat is de nominaal stroom 42,5 ampere dus in normaal gebruik,
het afzekeren van deze motor zou moeten zijn= aanloop gedeeld door 2 is 85/2=42,5 ampere traag
dus dan lijkt het mij dat 125 ampere mespatroon al een beetje aan de hoge kant, dit zou zelfs voldoen als de motor in 3hoek zou aanlopen. Bovendien het omschakelen naar driehoek gebeurt op 90% van het maximaal toerental op dit punt is het
kip koppel van de motor bereikt deze is 2maal het nominaal koppel.
Ik denk dat hier meer aan de hand is
denk niet dat het te maken heeft met schakelen eerlijk gezegd denk dat je de wikkelingen moet meggeren en moet kijken naar de weerstands waarden verder zou efen olie testen kijken of die goed en als het per fase is kan je der bijna van op dat een zijde van je wikkelingen zwaar verslechterd is daarom ook meggeren als het een 380 motor is moet de weerstands waarde 3.8 megaohm zijn ietsje verschil mag maar alle 3 de fasen onderling moet gelijk zijn en fase op aarde mag je niks meten want anders zou het beteken dan je sluiting hebt en dan is je olie egt goed zuur en lang niet gewisseld.
groet rizze
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?