overjarige DWM-Copeland compressor

• Pelle

Heb een 2-tal semi-hermetic DWM-Copelands (10HP) die al meer als 15 jaar op de plank staan.

Nooit gemonteerd geweest, staan als afgeleverd door fabriek, geconserveerd en afgedopt.

Heeft iemand een suggestie wat ik kan doen om idee te krijgen over eventueele problemen / bedrijfszekerheid ??

Mvrgr, Pelle

• sjef

dat ligt eraan wat je ermee gaat doen ook nieuw spul gaat kapot, maar over het algemeen zijn die dwm,s nie kapot te

krijgen. Ik kom er regelmatig nog tegen die al bijna 30 jaar oud zijn en nog prima lopen alleen waar je wel op moet

letten is of dat er in X in het serie nummer staat gestanst bijvoorbeeld in jou situatie DKSL 1000 X EWL Als er een

X instaat dan zijn deze geschikt voor ester olie en dus ook voor het reguliere koudemiddel. Als er geen X in staat

dan is de compressor niet geschikt voor ester olie, deze heeft geen olie pomp alleen een splasher.

Revisie setjes zijn gewoon verkrijgbaar bij de groothandel. Ik heb overigens een tijd terug een dwm retrofit gedaan van

r12 naar 134 a op aandringen van de klant deze had ook geen oliepomp alleen een splasher en deze loopt nu al

2 weken zonder enig probleem moet ik zeggen, alleen of het ook verstandig om dit bij een 10 pk compressor te doen

is maar net de vraag

veel succes

• BMW-robbie

Als je er niets meer mee doet zou je hem aan onze school kunnen schenken als leerobject of om in een trainingsunit in te bouwen.

Rob

• Riezzie Rich

der is niks mis et die compressor enigste waaar je wel op moet letten is de olie die kan ondertussen wel te dik zijn dus mischien dat je der een verwarming even onder moet houden maar ja als ie op kamertemp staat zo een beetje 20 graden is der niks meer aan de kan en kan der ook bijna niks meet gebeuren tenzij de druk der af is moet je even voor de zekerheid olie zuur test afnemen