Condensor DWM Copeland Type WR4

• G.J.Merkens

Wij hebben in onze ijssalon een nieuwe compressor staan met daaronder bovengenoemde condensor

De compressor levert onvoldoende koude om twee BOKU ijsmachines op - 21 o C te houden.

koelwater komt er ook erg heet uit.

gedachte is,dat of de regelklep niet goed fuctioneert of dat de condensor dicht zit van de kalk.

weet iemand of je zo,n apparat kan ontkalkren en zo ja waarmee.

• P.Ouwendijk

Hallo heer Merkens,

Is de nieuwe compressor hetzelfde als de oude? is de condensor al oud? wordt er gekoeld met leidingwater?

Het kan zijn dat de deksels van de condensor wat dichtgekoekt zitten deze kunnen eraf als het goed is zitten deze met 2 moeren vast en er zit een loden

pakking tussen voorzichtig daarmee. misschien alleen een kwestie van schoonmaken. de pijpen van de condensor gaan niet zo gauw dichtzitten

Groet

Piet Ouwendijk

• BMW-robbie

Wat voor type regelklep heb je, een waterregelventiel gestuurd op druk? Is deze na de vervanging van de compressor wel goed aangesloten?

Rob

• Riezzie Rich

hoi meneer merkens

ik heb een paar vragen voor je wat is van je condensor water ingaande en uitgaande je persdruk en je vloeistoftemperatuur. als je condensor verstopt zit. ik wet niet hoe groot het is der zijn bedrijven zoals thermica,altena,blygold,airservice die condensors reinigen plus coaten of het nou lucht gekoeld is of water gekoeld maar meestal is dit duurder dan vervangen. vaak is vervangen goedkoper denk ik.

wat bedoel je met koelwater van je condensor of je verdamper? en wat vor koudemiddel

alvast bedankt