zuigdrukregelaar

• sjef

weet er iemand wat er gebeurd als er bij een installatie met zuigdrukregelaar de compressor wordt uitgewisseld voor een

laagbereik ipv een middenbereik? gaat deze zuigdrukregelaar dan vol open staan? om de druk te verhogen, of gaat deze dan

juist knijpen?

• hans

een zuigdrukregelaar houdt de verdamper op een gelijkmatige druk bijv 0 graden,

de compressor kan een lage druk aanzuigen als de druk in de verd. lager wordt las 0 graden (dan knijpt de verdamperdrukregelaar waardoor de druk tussen regelaar en compressor ook lager wordt)

maar als de druk oploopt in de verdamper zal ook de druk die de compressor aanzuigt oplopen

dus als je de compressor nu wisselt moet je daar wel rekening mee houden,

• P.Ouwendijk

Hans,

Word er misschien een startregelaar bedoeld.

Moet je wel naar de capaciteit kijken want misschien doet de compressor wat meer

Groet

Piet Ouwendijk

• BMW-robbie

Bedoel je een zuigdrukregelaar of een verdamperdrukregelaar????

Dat maakt veel uit.

Rob

• sjef

het is naar mijn weten een zuigdrukregelaar het zit aan het einde van een display meubel met meerdere verdampers

het heeft een losse bulb met een dikke veer om het midden, soort van ov regelaar nu is er een andere compressor geplaatst

een laag bereik, dus nou is mijn beredenering dat deze regelaar vol open gaat staan om de zuigdruk te verhogen,

klopt dit?

• BMW-robbie

Kun je een typeaanduiding van de regelaar vinden?

Een zuigdrukregelaar met een bulb is mij volkomen vreemd. Ik ken wel een thermostatische verdamperdrukregelaar.

Rob

• sjef

dat is het m nou juist ik kan er niks op of aan zien. Het is idd thermostatisch het bevind zich in de gekoelde lade onderin

dus daar is de ruimte temp bepalend voor de zuigdruk. als deze kouder wordt gaat deze knijpen en andersom

• Riezzie Rich

dag allemaal

als het een zuidrukregelaar is zal deze een ingestelde druk houden. een compressor met een lager toeren tal zal dus minder aanzuigen. minder massastroom waardoor die regelaar vol open gaat omdat de gewenste druk niet wordt gehaald. maar waarom zou je uberhaupt op een systeeem met meerdere verdampers een compressor met een lager toerental zetten??? die regelaar moet opnieuw afgesteld worden. en wat bmw-robbie zegt der zit een groot verschil tussen dus het is wel belangrijk om te weten wat voor regelaar het is verdamper of zuigdruk

• BMW-robbie

Als het een thermostatische verdamperdrukregelaar is regelt hij alleen de druk in de verdamper waar hij ingebouwd is. De zuigdruk van de compressor is afhankelijk van de warmte-inbreng naar die verdamper. Hoe meer de verdamper op temperatuur komt, des te minder damp laat de regelaar door en wordt de zuigdruk van de compressor lager.

Rob

• Peter R

wat is de leeftijd van de toonbank en welk merk er zijn 50 jaar geleden wel meer vreemde regelaars gebruikt

peter