zuigdrukregelaar

• sjef

Hij zit in het laatste compartiment vanaf hier loopt de gezamelijke zuigleiding naar de compressor, dit compartiment heeft overigens een eigen expansieventiel. Ik kon geen merk vinden van het meubel zelf, ik vermoed dat deze is gebouwd door

een interieurbouwer het is een meter of 9 lang gekoelde platen en achter verdampers. Ik vond dit dan ook een vreemde

manier van zuigdruk regelen

• sjef

Er heeft een compressorwissel plaastgevonden door een conculega Deze compressor heeft een laag tot midden bereik

Dus deze compressor heeft hetzelfde al dan niet meer massastroom bij een lagere zuigdruk Origineel zag ik nog staan

in de machine kamer en dat is een midden en hoogbereik compressor dus de zelfde massastroom bij een hogere

zuigdruk. Wat er nu aan de hand is, althans dat vermoed ik. De zuigdruk regelaar gaat vol open staan om de ingestelde

Zuigdruk te handhaven des ondanks er voldoende koudemiddelstroom aanwezig is. Ga je nu vullen omdat er dampbellen

in het kijkglas zijn en omdat de zuigdruk aan de lage kant is, dan krijg je vloeistof mee terug naar de compressor.

• terpstra

Een verdamdrukregelaar heeft een service aansluiting, zodat je kunt zien waar je de “verdamper ” op insteld, je wil immers weten wat de druk voor de regelaar is.

Een start regelklep heeft geen service aansluiting. Hier meet je op je aansluitingen van je zuigkraan compressor. Hier wil de de ingestelde waarde na je regelklep weten.

• sjef

Er is geen service aansluiting, ik zal van de week eens een foto proberen te maken.

hij lijkt hier heel erg veel op maar er zit een veer om het midden

• terpstra

Het ziet er naar uit dat het een temperatuur gestuurde zuigdrukregelaar is.

stat vermeld als “mediumtemperatuurregelaar” bij Danfoss.

Gezien deze de temperatuur meet bij de verdamper lijkt het mij niet uit te maken als de compressor is vervangen. Hij meet de temperatuur waar ie op reageerd en niet zo zeer de druk die in leiding ontstaat.

• sjef

Hier heb ik heel veel aan, bedankt Terpstra, Alleen is het niet zo dat dat deze een ingestelde waarde heeft bij een bepaalde

temp? Ingestelde drukwaarde voor een koel compressor ipv een vriescompressor de een loopt rond 3,5 en de ander rond

1en1,8 bar

• BMW-robbie

Heb je mijn berichtje ontvangen, Sjef?

• sjef

ik heb t gezien, bedankt :)

• sjef

Het betrof dus deze regelaar, vind het maar een raar apparaat is meer een toepassing voor een natte verdamper lijkt mij.

target="_blank">

• BMW-robbie

Ik kan zo niet thuis brengen wat het voor een regelaar is. Het is in ieder geval wel iets thermostatisch. Wat staat er allemaal op het typeplatje? Het is op de foto niet te lezen.

Rob