Uithollen van ons vak dankzij de overheid

• Peter R

tja het is een gewoonte geworden veel concurentie en de prijzen zakken de een maakt de ander kapot het zijn vaak de monteurs die met soms wel 5 mobieltjes werk aannemen in de baas zijn tijd en klussen met het materiaal van de baas de laatste twee weken, er wordt gebeld door een supermarkt voor een vleeskoeling ik moet wel binnen één uur opdraven toen ik na twee uur aankwam stond om 15.00 uur een monteur te sleutelen bij navraag aan de klant wist hij ook niet wie het was zijn oom had gebeld maar er stond wel een auto van friado voor de deur bij navraag bij friado was er geen storing op dit adres maar toch een paar dagen later een toko moest een prijsopgaaf maken voor het aansluiten van twee turkse toonbanken een 1 1/2 pk aggr. met alle toebehoren en 30 meter koelleiding door 4 muren ik heb de prijs laag gehouden omdat ik al meer dan 10 jaar in deze toko kom prijs 3250.00 euro de klant vroeg of het ook voor 2000.00 euro kon want dat rekende een ander ook maar hij zou ook nog verder kijken of het nog goedkoper kon en jawel een bekende bruinwerker aan de gang zonder papieren, een wandkoeling van 6 meter verplaatsen po 2700.00 euro hij heeft het laten doen door de bekende bruinwerker voor 1500.00 en wel op vrijdag nacht verplaats, een slagerij heeft een wandkoeling gekocht incl. alle app en koelleidingen of ik dit even wilde aansluiten mocht niet meer kosten dan 750.00 euro incl R507 is door een ander uitgevoerd.

Wij mogen niets meer verdienen maar worden wel gecontroleerd en als een kleine jongen behandeld door een geiten wollen sok lijp en daar moet je nog voor betalen ook.

Zwart werk wordt beloond ga zo door nederland

peter van dien

• sjef

Peter ik heb hetzelfde bij een klant deze heeft ook van alles gekocht en laten aansluiten maar het werkt allemaal voor geen

meter en nu moet ik alles gaan oplossen. Uiteindelijk heeft deze klant bijna dubbel moeten betalen voor een installatie

die maar half werkt. Het is allemaal bij elkaar geschraapte 2e hands rommel. Als je er aan begint kom je het 1 na het andere

mankement tegen. Er is iemand hier in het zuiden die grote supers doet demonteren daar komt het meeste rotzooi vandaan.

Als ik wordt gebeld voor een storing bij zo een klant reken ik gewoon vol tarief. Ook al krijg je verhalen dat een ander er

een rotzooi van gemaakt heeft. Het probleem ligt bij deze mensen zelf. Ze kunnen ook wel begrijpen dat je niet voor 1

dubbeltje op de 1e rang kunt zitten