volgende: aanvraag airco door persoon voor nieuw te open winkel. Verkoop bonbon en mogelijkheid om een bakje koffie te drinken.
Men heeft een grote toonbank gemaakt van MDF waar men bonbon op wil uitstallen.
LxB 395x95cm en een hoekstukje LxB 115x95cm.
Nu had de klant bedacht om gehelezaak terug te koelen naar 18 á19grC. vanwege zijn uigestalde bonbons. (ongeacht hoe warm het buiten was wilden men naar 18gr.C binnentemp.
Men had al een offerte liggen waar dit mogelijk mee was. Wij hebben hier een tegenofferte voor gedaan en tevens met de vraag of dit nou wel verstandig is. Hij waarschijnlijk éémalige klanten zal hebben, met een dergelijke temp.verschil van buiten binnen, als het buiten bv 28-30 gr. zou kunnen zijn. Buiten het feit dat er een behoorlijke installatie in komt voor 290m3 ruimte.
Hij heeft hier en daar wat meer informatie ingewonnen en gelukkig tot bekering gekomen.
We kunnen nu een installatie aanbieden die normaal in dergelijke ruimte zou moeten komen en een koeling verzinnen voor de bestaande toonbank.
Nu heb ik zitten denken om twee ronde buizen (+/-125mm rond) aan onderzijde van werkblad te monteren (geisoleerd) en gleuven of gaten te boren/frezen in werkblad waar gekoelde lucht via de één buis naar buiten en de andere buis als aanzuig te koppelen op een kleinere airco uitgevoerd met satelliet model.
Wat voor koelvermogen zou ik daar globaal voor nodig hebben, en zou dit goed funtioneren?
laat eens weten hoe je er over denkt van dergelijks systeem. ik heb het nog nooit gezien en verzin het ter plekke. andere toonbank is geen optie. O ja, verdamper blokjes onder werkblad kan wel maar wordt een puinhoop.