dauwpuntsregelaar

• sjef

weet iemand waar een dauwpuntsregelaar voor dient in een gesloten vriesmeubel met glazen deuren?

• Riezzie Rich

hoi sjef

een dauwpuntis vriespunt. dus waarschijnlijk is het een ijsdikte regelaar dus wannneer er vocht op de verdamper neerslaat dan vriest het vast en waarschijnlijk meet ie de dikte van het ijslaag dus vandaar dauwpunt regelaar

• P.Ouwendijk

En daarmee kun je ook ontdooien naar behoefte want in het weekend gaat een kast minder open

komt er minder vocht en dan kun je bv. een ontdooing overslaan.

Scheelt weer energie.

P.Ouwendijk

• sjef

ik weet dat het met de ontdooiing te maken heeft maar hoe werkt het dan precies? Het is een Linde dv kast

• P.Ouwendijk

Ik denk hetzelfde als een ijsdikteregelaar.

als er tussen 2 punten ijs aangroeit dan veranderd de soortelijke weerstand.

dat meet de regelaar en dan gaat het programma van de regelaar tot actie over.

word er dan gevraagd( inwendige klok ) om een ontdooing dan wordt deze vrijgegeven.

hiemee ontdooi je naar behoefte. is de lucht vochtig heb je meer rijp op de koeler

moet je vaker ontdooien. is de lucht droog heb je minder rijp en dan kan je een

ontdooing overslaan. scheelt weer een aantal Kilowatjes op jaarbasis.

Groet

Piet

• sjef

Ja dat klinkt logisch, maar op de verdampers zaten geen ijsdikte meters. Wel andere voelers van electronische tev

mischien dat het daar dan ook mee kan gemeten worden? Toch bedankt voor de info

• Joepie78

Hoi sjef,

Heeft het niet toevallig te maken met de ruitverwarming van de glasdeuren??

Dit is een soort pulserende verwarming ipv continue de ruit te verwarmen.

Met hogr RV in winkel zal er meer verwarmd worden.

Met vriendelijke groet

• sjef

waarschijnlijk heeft het er wel mee te maken maar het is volgens mij ook gekoppeld aan het ontdooien ivm het beslaan van

ruiten tijdens deze periode