dampbellen kijkglas

• sjef

Hallo mensen ik zit met het volgende euvel, ik heb vandaag een wandmeubel in bedrijf gesteld met een elektronisch

ventiel van danfoss en een regelaar van elreha. Alles werkt prima drukken en temperaturen zijn in orde. Alleen

het is een pulserende klep dus als deze opent komen er naar een paar seconde dampbellen in het kijkglas.

is hier het vloeistofvat te klein gedimensioneerd? 3/8 leiding 5kw meubel. Of blijft het ventiel te lang open staan?

aggregaat is een unite hermetique FH 4540 ZHR (3pk)

• Peter R

Sjef,

in het verleden heb ik alco pulserende ventielen gebruikt deze deden hetzelfde als de installatie klein is heb je een klein vloeisofvat maar als je de installatie afvult op het kijkglas mag deze niet te vol zijn tijdens het sluiten loopt de druk op en bij het openen zakt de druk bij alco was het ongeveer 3 sec. dicht en 2 sec. open maar deze tijd is variabel i.v.m. de vraag, is de druk te hoog dan hoor je de vloeistof behoorlijk stromen en dat kan hinderlijk zijn.

ik heb meegemaakt dat ik bij een bakker een vriescel had geplaatst met een zelfde systeem het werkte perfect de bakker verkocht de zaak na 2 jaar en de nieuwe eigenaar had zelf een monteurtje lekker goedkoop deze heeft de installatie direct afgevuld dusdanig dat de condensor ook vol zat en na 3 maanden was een 2 pk dwm kapot er is een nieuwe geplaatst en na 4 maanden het zelfde en even later weer een dus 3 dwm machines in één jaar en wie kreeg de schuld? ik de installatie deugde niet volgens het goedkope monteurtje

maar jou installatie lijkt in orde

peter

• sjef

dus dampbellen zijn ok? ik heb nl eerder pulserend klep gehad waar geen dampellen in zaten.

• sjef

He, Peter het is inmiddels opgelost. Het had te maken met de onderkoeling van het koudemiddel.