capillaire inspuiting

• Peter R

hallo,

waarom zie je bij stekkerklare units vooral vriesunits een dubbele paralel capillar waarom niet één cap. ze komen samen uit één pijp uit de vloeistofleiding en gaan samen in één pijp de verdamper in

wat is de zin hiervan

peter

• sjef

dubbel onderkoeling? noem maar wat

• Riezzie Rich

hoi peter

dit is waarschijnlijk om laag genoeg te kunne verdampen wat voor koudemiddel zit erin. denk ni9et dat het met de onderkoeling t e maken heeft mischien wel een tusse inspuiting ofsoo wat voor koudemiddel is het e en wat voor zuigdruk draait de unit dan kan je met zekerheid zeggen of het met de onderkoeling te maken heeft of niet.

• koeltechnieker

wat dachten jullie van capiciteit.

groetjes

• Peter R

ik weet nog wel 50 punten te noemen maar wat is de juiste het heeft niets met gas te maken of onderkoeling je kan ook één cap. nemen maar waaron twéé

peter

• P.Ouwendijk

Hallo Peter

Je kan ook 1 capillair nemen maar die kan dan erg lang worden ik heb vandaag gekeken voor een capillair voor een 4440Y maar die is wel 1.2 mm x 3 mtr.lang

heb je toch een aardig rolletje koper.

• Peter R

de cap waar ik het over hebt is per stuk 0.49 mm inw. 1400mm lang en dat twee maal paralel, hd 16 bar ld 1.5 tot 2.0 bar de opp is 0.1884 mm2 * 2 = .03769 mm2 ik zou dus een cap van 0.692 mm2 kunnen nemen maar hoe lang zal deze worden ik kan hier niets over vinden ik weet dat 40 - 50 jaar geleden de lengte steeds een stukje ingekort werd totdat de drukken acceptabel waren maar het moet toch te berekenen zijn

peter

• Peter R

piet is die 1.2 mmm buiten of inw maat

• sjef

hier kun je het downloaden een programma voor capillaire selectie dancap

• Peter R

sjef

ik heb dit prog. al

peter