documenten

• tim

hallo,

Ik heb een vraag naast de werkbon die ingevult dient te worden voor in het logboek.

moeten er dan ook nog documenten te worden ingevult?

of gelt dit alleen voor nieuwbouw, retrofit of modificatie

de documneten bestaan dan uit:

- drukbeproevings bewijs/documnet

- lekdichtheidscontrolebewijs

- vacuumeer en vulprocedure bewijs/ document.

Maar wanneer men geen modificatie uitvoerd echter alleen een onderdeel vervangt dus geen modificatie alleen onderhoud.

dient men dan nog een drukbeproevings en een vacuumdocumnent in te vullen of alleen een lekdichtheids document welke afhankelijk van de grote van de installatie per tijdseenheid dient te worden uitgevoerd.

kan iemand me hierbij helpen ik vind het heel verwarrend.

mvg tim

• Riezzie Rich

yo tim,

als jij een grote reperatie uitvoerd let say een compressor vervangen dat zul moeten noteren dat de compressor v ervangen is en er moet een druk beproeving cet zijn en een lekdichtheid van die compressor das puur en alleen voor de garantie eisen van de meeste compressorfabrikanten of dat verplicht is weet ik niet zeker. als jij koudemiddel lekkage hebt moet je alles opnieuw maken want je gaat hem uitbedrijf stellen en weer opnieuw inbedrijf. als je gaat modificeren let say een retrovit dan moet je dit zien als nieuwbouw betekent alle documenten moeten aanwezig zijn

• sjef

is allemaal verplicht. maar je kan ook alles op 1werkbon zetten ipv 4 verschillende documenten

• tim

hallo,

oké dat dacht ik al vond het alleen verwarrend met wat er in het stek boek stond en wat nu werkellijk moest gebeuren, maar dacht zelf ook al dat de documenten op een werkbon voldoende was.

in ieder geval bedankt voor de informatie is me uiteindelijk duidelijk geworden.

mvg tim

• Willem

het bedrijf waar je werkt (of eigen bedrijf) heeft werkvoorschriften opgesteld, werk volgens die werkvoorschriften

• BMW-robbie

De documenten in het logboek worden maar één keer ingevuld, namelijk bij de opbouw en inbedrijfstelling van de installatie.

Een drukbeproeving is niet verplicht na een reparatie, wel een lekdichtheidscontrole als het koudemiddel er in zit. Deze controle moet je op de werkbon vermelden, en de werkbon vermeld je in het logboek bij uitgevoerde werkzaamheden.

Op het moment dat de installatie gemodificeerd wordt, dus b.v. groter of kleiner, dus meer of minder, dan moet er weer een nieuw logboek gemaakt worden met de juiste gegevens, en dan is drukbeproeving e.d. wel verplicht.

Rob