Hallo allemaal,
Wie kan mij vertellen waarom de capilaire inspuiting van een lamelenverdamper aan de kant van de ventilator(s) zit
euhm wat voor unit praten we over waar hangt ie. en waar spuit ie van de verdamper in per merk is het verschillend waar die ventilatoren zitten. volgeens mij hoort een aan de rechter of linker kant te zitten ied4ergval 1 van de zijkanten. want waar komt jouw vloeistof en zuigleiding dan waar zit die ook aan ventilatorzij
bij mijn weten is de kant van de inspuiting (of dit nu een capulair of ventiel is) altijd of heel vaak aan de kant waar de ventilator het blok(je) inblaast omdat dit op dit het te,temperatuurverschil het grootst is en er hier door de meeste warmte aan het te koelen medium,in geval van lucht , de lucht geeft dan de meeste warmte af . bij chillers met water is dit ook zo, let maar op de doorstroming dit heeft te maken omdat je dan het hoogste rendement hebt. hoop dat het duidelijk is,bijkomend voordeel bij een ventiel is dat je doordat de bulb op het eind van het koelproces meet je ook een betere vulling van de verdamper krijgt,en hierdoor een rustigere regeling krijgt en een betere oververhitting.
hoop dat je vraag een beetje is beanwoord groet johan
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?