te hoge condensor druk

• tim

hallo,

ik heb een vraag wanneer een koelinstallatie (koudwatermaker) in een warm gebied staat is het koelend medium (water of lucht) hoger in temperatuur, dus krijgt men ook een hogere condensatie temperatuur.

Mijn vraag is nu wat hier nu de gevolgen van zijn.

- een hoger persdruk

- een hogere persgas temperatuur

- een hoger vermogen (verbruik)

waar moet ik nog meer rekening mee houden dat een probleem oplevert?

mvg tim

• gerard

lagere koelcapaciteit, kortere levensduur machine, hoger energieverbruik gaat dubbelop: hoger opgenomen vermogen en langere draaitijden door lagere koelcapaciteit.

Zorg er dus voor dat je condensor groot genoeg is, en kijk bij het ontwerp dat je de koelmachine selecteerd op hoge omgevings temp.

• Riezzie Rich

he tim als je systeem(koudwatermaker) hoge druk draait betekend dat je een hoge condensatietemp krijgt waar weer een hogere persdruk aan hangt waarna je hoge druk alarm krijgt als je hoge druk draait draai je ook met eenhogere persgastemp hoge persgas temp kan mogelijk leidne tot verzuring van je olie in je compressor, je compressor kan ook thermisch uitslaan omdat hoge drukke hogere amperages. het is ook iet goed voor je ventiel

• H.J.C.Hersbach

Beste Tim.

Een hoge condensatie temperatuur leid tot een een lagere cappaciteit van de installatie.

Een vevvelend efect is ook een hoger stroomverbruik,heb je een Trane of Carrier installatie dan can je de capp. iets terugschroeven,dan draaien de compresorren bijv. 10 of 15 % lager en is je condensor wel groot genoeg.