leekseek ultrasone lekzoeker.

• terpstra

beste collega's,

vandaag in de bus, een aanbieding van een “LeekSeek” lekzoeker.

dit betreft een lekzoeker die werkt op ultrasone techniek. Heeft iemand dit al in gebruik, en wat is de ervaring hiermee??

• Peter R

een jaar of 5 geleden ben ik ook bezig geweest met een ultrasone lekzoeker die werd toen gebruikt door de nasa en de prijs was +/- 15000.00 euro en kon volgens hun tot 100 meter gebruikt worden voor het allerkleinste lek, maar ik heb een kast vol met lekzoekers de één nog beter dan de ander maar ze zijn allemaal klote.

laat leekseek maar eens zien hoe makkelijk dit is.

een lek zoeken met stikstof is alleen mogelijk als het lek groot is een zeer klein lek is niet te zoeken want de knikkers zijn groter dan van het koudemiddel ik denk dat de installatie afgeperst moet worden met helium de knikkers zijn vele malen kleiner maar die geitenwollensokken idioten die nooit in de praktijk gewerkt hebben denken nog steeds dat een lek zoeken makkelijk is.

je moet maar eens proberen een lekzoeker bij een fles te houden en je meet gas, dan doe je er een beetje zeepsop op en dan zie heeeeeeeel langzaam een belletje komen en hou dan je lekzoer er bij en je meet niets dus het koudemiddel gaat niet door de zeer dunne laag van het belletje.

peter

• Mar

Hallo Terpstra

geen ervaring met een “Leek Seek” ultrasone lekzoeker

wel met een ander merk

de lekzoekers is ideaal en de kleinste lekjes mee te vinden

het is in ieder geval veel beter dan elektronische lekzoekers

het mooist is lekzoeken met Helium

maar dit is wat prijsig

Groeten Mar

• Peter R

mar

heb jij hier ervaring mee dat is wat gevraagd wordt

• harold

Heren goedemiddag,

Ik lees zojuist jullie bericht omtrent de LeekSeek lekzoeker. Dit instrument wordt door LeekSeek in de Nederlandse markt aangeboden maar zeker niet voor de “nasa” prijs, verre van zelfs…. Het instrument is uitgebreid getest en vindt inderdaad de allerkleinste lekjes in koelingssystemen. Als jullie interesse hebben neem dan contact met mij op. www.leekseek.nl

Groeten,

Harold

• terpstra

Dag Harold,

Nou ik heb al zo'n ding van jullie gehad. eind 2010 voor een prijs van +/- €995,= ex BTW . We hebben hem 1 keer gebruikt en staat sindsdien in de koffer.

Om heel eerlijk te zijn doet dat ding niet wat hij hoort te doen.

Wat mij al een beetje bevreemde dat er geen test apparaat gebruikt mag worden om te kijken of het werkelijk een geschikt apparaat is. (dat de vertegenwoordiger er is met een dergelijk ding, lijkt het wel wat, maar in de praktijk niet) ten tweede dat het apparaat niet eerder geleverd wordt alvorens hij betaald is snap ik nu helemaal. Iedereen had het apparaat retour gestuurd met de rekening er bij.

Lekkage door muren horen? wat een onzin. Omgeving geluiden niet kunnen horen? ook z'n onzin, omgeving geluiden weg filteren hoor je deste beter je vingers over het apparaat gaan als je hem vasthoud. als je je vingers niet wilt horen en een andere instelling geef, hoor ik de monteur zijn spullen in z'n koffer doen via de koptelefoon

Tevens zit er een boekje bij waarin we alle mogelijke instellingen moeten noteren om er uiteindelijk achter te komen hoe je het apparaat werkelijk moet instellen. Wat een onzin zeg.

Als er nou gewoon verteld wordt wat de instelling zou moeten zijn, zijn we waarschijnlijk al een stuk verder.

Ik zou graag met alle plezier dat apparaat retour sturen naar jullie en mijn geld teruggestort willen zien.

Apparaat gekocht op 21-10-2010. Factuurnr G10201016 / mevr. Reijnders

Ik ben benieuwd.

• Peter R

het klinkt te mooi om waar te zijn, als dat ding werkelijk zo goed zou zijn had ik er al een paar gehad en waarschijnlijk de halve koelwereld ik heb een H10 daar werd ook van gezegd “als je van buiten naar binnen loopt loop je direct tegen het lek aan” wie deze uitspraak verzonnen heeft moeten ze opknopen ik denk dat helium in een installatie en zoeken met een zeepoplossing nog het beste is

de nasa gebruikt ook zo ding dat koste 19000,00 euro maar ze vertellen er niet bij voor wat voor gas dit gebruikt wordt en bij welke druk de lekkage is