kunstof cappilair

• sjef

ik heb een tijdje terug een pressostaat aangesloten met flex leidingen hier zaten geen koper afdichtringetjes bij, de koppelingen waren geheel van messing, ik had toevallig alleen de trompetringetjes bij maar deze pasten niet.

heb deze zonder ringetjes er aan gezet en ze zijn gewoon lekdicht (afgeperst). Wie weet van welk merk deze zijn? vond het wel handig

• terpstra

Bij eurocold hebben we ze ook gehad. Hier was geen koperring nodig.

Bij coolmark precies de zelfde, alleen geleverd met ring. Dus ja, wat is het beste.

Zal wel door het messing komen denk ik. (uiteindelijk zacht materiaal)

Met ring lijkt mij uiteindelijk wel het beste (minder kans op beschadigen van de sitting

van betreffende aansluiting.) maar inderdaad zonder gaat ook (indien messing sitting)

Lijkt mij echter verstandig er niet klakkeloos van uit te gaan dat het altijd wel dicht zit.

• Riezzie Rich

die kunstoff cappelairtjes kun je krijgen bij centercon ik zou die ring er wel tussen doen als ik jouw was omdat messing koppeling zet uit door hitte en dan wil het nog wellis gebeuren dat ie gaat lekken of hij scheurt kunstof cappilair is een uitkomst maar er zitten wel heel at haken en ogen aan

• sjef

normaal zet ik ze er wel tussen maar had toevallig alleen trompetringetjes en die pasten er

niet, het mooie was dat de aansluitnippels op de kop van de compressor ook van messing

waren en de pressostaat ook. Ik moet binnenkort weer terug naar de zelfde klant voor onderhoud aan blastfreezer. dan neem ik meteen een kijkje, ik verwacht geen lek omdat er

anders de ringetjes er wel bijgezeten hadden. Normaal zijn die koppelingen van rvs.

• Peter R

serto knelkoppelingen kan MOET je zonder ring monteren anders gaan ze lekken

peter

• BMW-robbie

Je moet deze slangetjes niet op leidingen plaatsen die heet worden, ze gaan daar meestal lekken.

Rob

• terpstra

vroeger had men zeer dunne kunststof leidingen. Tegenwoordig is het zwaarder uitgevoerd maar nog wel kunststof. Inderdaad beter om niet op perskraan aansluiting te monteren.

• sjef

Ik meende juist dat ze niet op hele koude plaatsen toegepast mochten worden, en ook niet voor veiligheidspressostaten of

meet doeleinden. Daarvoor kon je de dan wel de wat dikkere leidingen voor gebruiken.

• terpstra

toen de stek er net was, mochten we geen dun koper stuurleidingen meer gebruiken, na wat ik me nog kan herinneren. op dat moment kwamen de eerste kunststof stuurleidingen. (wat volgens de stek wel mocht) die stuurleidingen zijn langzaam maar zeker beter geworden (denk ik)

service aansluiting op een vloeistoftank afsluiter, is toch geen koude plaats?

Je sluit je ldr toch ook aan op de zuigkraan service aansluiting of op carter?

Gekeurde installaties voor PED, zijn nog nooit afgekeurd op kunststof stuurleidingen.

• sjef

nou dat lijkt mij ook geen probleem, volgens mij bedoelen ze drukvereffening van tev of zo

maar ik zal kijken of ik er nog iets van terug kan vinden