NVKL

• Bart Berns

Hoewel ik nog steeds vind dat een branchevereniging zoveel mogelijk leden moet vertegenwoordigen, heb ook ik mijn lidmaatschap opgezegd na de absurde prijsverhoging.

Voor een 1 manszaak is die naamsbekendheid van de NVKL van ondergeschikt belang, je moet het veel meer hebben van het persoonlijke contact met je klanten.

De kwaliteitslag die ze willen maken, is vooral een papieren.

Na een hoop opzeggingen bij de nvkl ging men het prijsbeleid iets aanpassen maar volgens mij blijven de kleinere bedrijven veel te veel betalen

Mijn F-gassen audit wordt uitgevoerd door Intron, alles wat meer is dan wettelijk voorgeschreven vind ik overbodig.

Groeten Bart Berns

• sjef

idem hiero, maar de volgende keer laat ik de stek vallen en alleen fgassen via veritas. Dit scheelt weer in euries

• henvdk

Zo is dat Bart.

Niet de kleine maar ook wij met 18 medewerkers

en 35 jaar lid en heel veel gedaan voor de branche (bestuur,Ped ,Scholing etc.)

We zijn nu Uneto -VNI lid. voor 30 % van de NVKL-prijs met 2 labels.

We betalen bij Energieconsult alleen voor de F-gassen.

Alleen Stek wil nu nog een jaar incasseren terwijl ze niks doen.

Dat kunnen ze dus proberen via de rechter.

gr.

• Peter R

gasco verkoopt helium om een lek te zoeken hoe veilig is dat

peter

• henvdk

Dag Peter,

Waarschijnlijk staat je vraag hier niet op de juiste plek.

Helium is heel licht en als er dus een ontluchting is hoog in de ruimte en een vrije instroom laag in de ruimte kan er volgens mij niets gebeuren.

Kinderen mogen met balonnen spelen die gevuld zijn met Helium.

Dat zegt eigenlijk al wat.

Het wordt ook gebruikt als beschermgas bij het lassen.

Op internet bij Lenntech.nl vindt je ;

“Bij onvoldoende bestrijdingsmaatregelen kan dit gas verstikking veroorzaken door de zuurstof concentratie in de lucht te verlagen in kleine ruimtes. Men moet dan de zuurstof concentraties controleren voordat men de ruimte betreedt”.

Maar dat is bij alles zo.

Read more: http://www.lenntech.nl/periodiek/elementen/he.htm#ixzz141rtfN9P

• Peter R

Hallo,

vorige week weer een brief gehad van TKB het incasso bedrijf van NVKL is weer aan het zeuren over de bijdrage van 2010 terwijl ik direct na het bekend worden in 2009 van de krankzinnige prijsverhoging heb opgezegd het staat ook in de NVKL brief maar ze hebben zeker geld nodig dus pakken ze de kleine man, denken ze sterker nog ik heb nog 333.57 euro van 2009 van ze te goed ik heb toen te veel betaald

de NVKL zal in de loop van de tijd wel oplossen

peter van dien

• Peter R

Hallo,

Het incasso bureau van nvkl heeft afgelopen vrijdag wederom een een zware dreigbrief gestuurd met een enorme verhoging van incasso kosten, rente, dreigende beslag kosten en een rechtszaak waar halen ze het lef vandaan om gewoon te zeggen dat ik in 2010 nog lid moet blijven terwijl ik direct na het bekend worden van deze achterlijke prijsverhoging heb opgezegd het stond ook duidelijk in de brief die wij allemaal gehad hebben het incasso bureau van nvkl TKB van de hr. Koning stuurt gewoon stukken van andere rechtszaken met naam en toe naam naar mij en misschien ook andere leden DIT IS STRAFBAAR om te bewijzen dat hij altijd gelijk heeft maar het zijn allemaal verloren zaken na zeer zware dreigementen is deze koning weer bezig in opdracht van nvkl het gaat lijken op een criminele organisatie

wat is er gebeurt met de extra kosten van de f-gassen certificering die betaald moeten worden en waar niets tegenover staat??

peter