blunder

• sjef

vandaag met aspera rommel bezig geweest, na vervangen van de comp wilde ik controleren

of de bulb van het tev goed vast zat, knip een tywrap door die om de isolatie zat van de bulb

en ja hoor knip zo het capillair in 2 stukken :X

by the way geplaatst door Veld, type plaatje zegt 2,95kg. Ik haal eruit 5 kg!!!!!! Toeval of opzet ivm logboek???

• Bartberns

Aspera vind ik geen rommel, ik heb zowel Aspera en luniter gebruikt maar er is echt niet veel verschil.

De kondensors van Aspera waren vaak wat ruimer bemeten dan die van luniter.

2,95 Kg scheelt inderdaad een logboek. Het kan natuurlijk ook een servicemonteur zijn geweest die een keer een partij koudemiddel heeft bijgevuld terwijl de luchtbellen in het kijkglas een andere oorzaak had ( zal niet de eerste keer zijn)

gr. Bart Berns

• sjef

het rotte was dat de afsluiter van het vloeistofvat niet werkte gelukkig was de magneetafsluiter

wel in orde anders kon ik weer alles leegtrekken om het tev te vervangen. De press zat ook

op de verkeerde zijde van de afsluiter gemonteerd waarom weet ik niet, maar er zaten

gelukkig extra schraders bij de press. Veld monteert 2 pressosstaten 1 extra voor de

condens fan. wel handig op zich.

Het vreemde was er stond nog een aggregaat langs met meer vermogen en ook

toevallig weer die 2,95 kg op het kenplaatje, wat je zei van die overvulling klopt volgens mij

vandaar dat deze in de soep was gelopen

• Peter R

hallo,

ik heb tot 4 jaar geleden een installatie in onderhoud gehad met een inhoud van 2,8 kg, een vloeistofvat van 60 liter, 3 compressors ( 3 x 4 cil) een olie afscheider en 14 verdampers er kwam elk jaar controle en elk jaar was het goed, na een gesprongen leiding de installatie was geheel leeg heb ik deze gerepareerd en gevacumeerd met twee pompen van 240 L p/st na 6 uur stond de vacuum op 1000 micron ik heb de installatie gevuld er ging 60 kg in hoe slim is zo'n millieu controleur

peter

• henvdk

Zeker zelfde soort controleur geweest als die Iso auditor die bij ons zei ,dat 9 liter water 10 kg was als een geijkte weegschaal (pas gevallen) dat

aangaf.

Ja Peter vroeger (jaren 70 ) maakte je nog mee dat in een tank van 6 kg

60 kg ging en ook berekend werd.

En toch hadden zulke zzp ers klanten.

• Peter R

hen

dat is juist er gingen zg reparateurs de weg op met een fles van 10 kg en ze verkochten er 100 kg uit

ik vraag me af waarom de gemeentes afgekeurde vuilnismannen omscholen tot millieu inspecteur ze weten er geen ene moer vanaf en deze sullen komen mij vertellen wat er loos is waarom nemen ze geen 55 of 60 + koelmonteurs in dienst die kan je niet in de maling nemen

MAAR IK WIL NOG EVEN DIT KWIJT

wij hebben bijna altijd te maken met voedsel en ons vak is een verlengstuk van de volksgezondheid toen de koelkast of vroeger het palenkastje nog niet bestond was de DOODSOORZAAK SLOKDARM EN MAAGKANKER NR. 1 dank de koeling dat dit is afgenomen.

dus waarom is er geen controle op oude tot zeer oude rotzooi wat dan nog een koeling moet voorstellen ik zou zeggen 15 jaar of ouder weg ermee

de stickers die wij moeten plakken op de installaties worden weer verwijderd als de installatie naar een ander adres gaat waar blijft de controle dan? ik heb kasten gezien met meer dan 10 verschillende stickers

• sjef

Nou peter, dit betrof een simpel toonbankje 3/4pk dus ik zou zeggen 1,5 kg max, ik vond de 2,95 al veel. Maar als je zo

een boel paperassen kan ontwijken

• Peter R

ik begrijp het maar het klopt niet