Beste mensen, ik zit met het volgende bij een klant staat een koelcel voor vlees.
De klant klaagt over het uitdrogen van het vlees en lawaai dat de verdamper fan afgeeft (searle 1fan wand model). Na even snel gekeken te hebben (heb nog niets gemeten) zag ik dat de verdamper coil uiteinden maar voor de helft lichtjes berijpt waren. De verdamper is uitgerust met een zuigdruk regelaar, en de fan draait continu geen stop tijdens bereiken setpoint.
De cel heeft een inhoud van circa 15m3 en heeft maximaal 1000 kg vlees erin. Bewaar temp is -1
De verdamper is groot genoeg voor deze cel qua capaciteit. Alleen vermoed ik dat deze niet optimaal wordt benut. Het berijpt maar voor de heft aan. Ik wil de ov instelling van het tev lager instellen om de verdamper optimaal te benutten.
Nou is mijn vraag wat is eigenlijk de ideale delta T van de verdamper voor vlees te bewaren?
Wat wordt er in de regel geselecteerd qua overcapaciteit om uitdroging tegen te gaan en wat is de ideale luchtstroom?
Wel of geen elektrische ontdooiing? Bew temp is -1 en is nu natuurlijke ontdooiing (wil de fan laten stoppen tijdens setpoint
condities)
Wil eerst even wat met de instelling spelen alvorens meteen de verdamper te vervangen voor een grotere