Fluiten scrollcompressor

• Joepie78

Heb een probleempje met een copeland scroll compressor.

Tijdens bedrijf wordt de kop van de compressor goed/erg heet. Bij afslaan, geen pump-down lijkt het net of er nog wat blijft ratelen, kop van de compressor koelt snel af. Pers- en zuigdruk vereffenen. Na ongeveer 1,5 minuut begint de compressor te fluiten/piepen. Heeft iemand dit al eens meegemaakt/ervaring mee/oplossing??

Met vriendelijke groet

• Riezzie Rich

hmm inderdaad vreemd ik denk dat je kop een beetje door lekt in de scrol compressor zit een terugslagklep in de perszijde ik denk dat je die hoort fluiten

en dan zou die compressor tussen zuig en pers lekken das wss ook de reden dat je kop zo snel afkoelt verder het niet afpompen ligt aan je vloeistofmagneetklep of je regeling iets sluit de klep niet dus kijk in je schakelkast of er een stuurstroom naar de pumpdown klep loopt en als dat zo is kijk dan of je pressorstaat afschakelt. je moet het verschil tussen zuig en pers druk bekijken als dit erlaag is dan moet je tog denken aan het vervangen van die compressor

het in inderdaad een raar probleem

• sjef

zeer waarschijnlijk is de terugslag klep naar de haaien deze bevind zich in de compressor aan de hogedrukzijde zoals

Rizzi al zei, (kapot gesoldeerd!!!????)

De kop wordt dan waarschijnlijk te heet omdat het niet goed doorlaat, het fluiten

wat je hoort is het doorlekken van die klep naar ld zijde evenals dat geratel is een bijkomstigheid, de scrol draait dan tegen de

richting in (andersom). Hierdoor gaat je compressor ook pendellen als je een pumpdown hebt ingericht.

Enige remedie die ik kan bedenken is om een extra terugslag klep te monteren in de persleiding, maar dan

mag de oude niet de boel afknellen, als dat wel het geval is moet je de compressor toch vervangen ben ik bang

veel succes

• Joepie78

Bedankt voor deze info, had zelf ook al enig vermoeden. Maar toch 2 of meer weten meer als 1.

Compressor is 11 jaar oud, dus lijkt mij het beste om deze te vervangen.

Groet

• Peter R

waarom staan er geen temperaturen bij voor de één is heet anders dan voor een ander heb je geen temperatuur meter ???????

• Riezzie Rich

kijk mensen zonder verstand vragen om temperaturen het is nog boeiend om te weten want anders had ie wel gezegd dat de drukken ook raar zijn. het is een vreemd probleem, en een kopkraken dat is 1 ding wat zeker is maar voor zo een probleem heb je geen temperaturen nodig maar kennis

want als je goed leest weetje al genoeg

fluiten

scroll fluit niet zomaar dan lekt er iets door