autocascade systeem

• Joop Olde heuvel

Wie heeft er ervaring met autocascade systemen.

• P.Ouwendijk

Hallo Joop,

Wat is dat? een autocascade systeem.

• sjef

ik denk een file hahahaha

• willem

Re: autocascade systeem Gepost door: sjef ()

Datum: 03 maart 2011 23:11

ik denk een file hahahaha

Om dit soort reacties kan ik dit forum niet serieus nemen. Domme vragen bestaan niet alleen domme antwoorden.

Autocascade is niks meer als een lage temperatuur installatie bestaande uit 1 compressor met verschillende koude middelen die zich afscheiden bij een bepaalde temperatuur en zo een temperatuur bereikt bv van -150C

• sjef

zo, jij hebt zeker ook google? En een super koele computer

• Joop Olde heuvel

Hallo allen

Een autocascade koelsysteem is zeker geen file!Het wordt meestal door zelfbouw als koelsysteem gemaakt om CPU,s van computers te koelen en wel tot -100C,vaak met vallen en opstaan!

Maar het zit ook in ultra-low temp.kasten voor laboratorium gebruik van -80C tot -120C en daar zijn de profesionele bedrijven ,die deze maken, zeer spaarzaam mee hoe het systeem in elkaar zit en zeker wat voor soort gassen en de hoeveelheid daarvan gebruikt worden.(het geheim van de smit)

Ik heb zelf in opdracht van een bedrijf voor laboratorium benodigheden een autocascade-systeem gemaakt met een vermogen van 100Wat bij -125C(soort gas en de hoeveelheid blijft geheim ivm met een contract die ik heb afgesloten).

Het is jammer dat je hier geen foto.s of schema.s kunt plaatsen,maar op internet is hier wel wat over te vinden.

Gr.Joop

• willem

Nee sjef,

Ik bouw voor de petrochemie dit soort installatie en exporteer deze over de hele wereld. Voor de normale koeltechnieker is dit zwarte magie het is net wat Joop zegt wegens contracten mogen wij er niet veel over zeggen hoe het precies in elkaar zit.

• Peter R

op de hoge school in den bosch wordt dit uitgebreid uitgelegd wat is hier zo geheim dan in de diktaten van de TU delft

koudetechniek hetzelfde zal ik wat geheimen openbaar maken

• raymond

Peter

ik snap niet dat jij niet solliciteerd als opnie peiler of controleur

verder zou ik als ik jou was een boek schrijven over je ervaringen

ik vindt het boeiend om je belevenissen te lezen

fijn weekend

raymond

• sjef

(dit is nu precies waarom ik dit forum niet serieus neem met deze antwoorden zwarte magie?????)

snotneuzen van 13 jaar bouwen dit soort koelinkjes om de processor van hun pc te overklokken met allerhande

natuurlijke koude middelen zoals bv propaan of ethyleen, bovendien kennen ze in de petrochemische industrie

ook het geheim van vloeibare stikstof en volgens mij ga je daar zelfs nog lager mee dan -150.

met alle respect hoor, maar een beetje humor of grap mag er best gemaakt worden vind ik