vriescel buiten

• sjef

kun je een normale vriescel zonder overkapping gewoon buiten plaatsen? iemand ervaring hiermee ivm regen ed?

• lammetje

Een overkapping is wel verstandig.

1: Bescherming tegen de regen, het water gaat overal tussen de naden zitten, een demontabele “hakencel” is echt niet waterdicht.

2: Bescherming tegen rechtstreekse instraling van de zon.

Als het aggregaat bovenop staat heb je ook geen omkasting nodig als de overkapping groot genoeg is.

Peter

• ed

Goede morgen,

Geheel met peter eens,

een golfplaten overkapping is voldoende met voldoende

overlap tegen slagregen.

waneer je dat niet zou doen, krijg je de deur na een flinke

regenbui waarschijnlijk niet eens meer open.

Groetjes ed

• sjef

ik ben er ook bang voor dat het overal tussen gaat zitten en bij het vriezen de naden uit elkaar drukt. Ik heb aanbevolen dit

het te overkappen maar ja, uiteindelijk bepaalt de klant. Misschien zijn er mensen die dit type al zo hebben opgesteld?

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.

mvg Sjef

• terpstra

als je de klant hebt geadviseerd een overkapping te maken voor de vriescel (trouwens voor een koelcel zou dat ook moeten) is het beter dit op papier te zetten, als betreffende klant later terug komt dat zijn cel lekt of zelfs stukvriest kun je daar op terug vallen. als je het dan niet zwart/wit op papier hebt staan weet hij van niets dat je dat hebt geadviseerd en zal waarschijnlijk zeggen een ondeugdelijk product en zorg maar dat het in orde komt. DEK JE ZELF IN.

• Peter R

je spreekt uit ervaring

peter r

• terpstra

Dergelijke advies heeft men altijd wel ter harte genomen. Dus dat is niet het probleem.

Er lopen echter rare mensen rond op de wereld en die kun je beter een stapje voor zijn.

Trouwens koelinstallaties zijn vaak het sluitstuk in begroting. Pas dus op met goed bedoelde advies, dat je de klant niet afschrikt van nog extra kosten die er bij komen.

Moet eigenlijk tussen neus en lippen door in aanbieding staan.

• sjef

ik heb een goede verstandhouding met deze persoon, ik probeer dan zulk soort situaties te voorkomen. Toch maar op

aandringen voor die overkapping. Bedankt voor het devies