compressor

• henvdk

Ik bedoel dus ook ,nieuwe Compressor 134a met 25 Kw bij bv -8+40

Maar de installatie bestaat uit meer dan de compressor ,die dus niet OK zijn voor 25 Bar.

Naar 134a heb je daar geen last van.

Maar als de condensor en tank 25 bar zijn dan gaat het dus net met 404 a ,maar niet met 507.

Als je afblaas maar niet hoger is dan wat is toegestaan voor de gekozen of aanwezige componenten.

succes

• sjef

De installatie in totaal is ok voor 30 bar, dus dat is het probleem niet. Er is geen afblaas aanwezig op het moment maar

die komt er wel in. Ik ben sowieso geen voorstander van 507 bij lange leidingen en en lage temperaturen. Ik heb het idee

dat dit vroeg of laat olie problemen geeft.

groet Sjef

• henvdk

Sinds 1992 507 en Nul problemen.

Wel altijd vloeistofafscheider met warmtewisselaar.

• sjef

Dat zal ook wel Hen, maar ik heb 2 keer meegemaakt vloeistofslag compressor (vermoed ik dan na ontdooien) compressor

naar de haaien dwm semi 3pk

bij 1 geen druppel olie in de compressor. Deze stonden bij de dezelfde eigenaar.

En er werd geklaagd dat er na het ontdooien bij het aanlopen de stoppen eruit sprongen,

Condensor capaciteit genoeg, en pump down.

Heb toen koudemiddel eruit gehaald en vervangen voor 404 (ook lage oliestand) daarna zijn er geen problemen meer

geweest. Vandaar dat ik een beetje sceptisch ben t.o.v. het gebruik van 507 in lange leiding installaties.

En wat nog een voordeel is van omgaan 407naar 404 in deze sit. is dat ik bijna geen capaciteit inlever

groet Sjef