vriezer Gram

• sjef

Beste mensen Ik heb verleden week een compressor vervangen van een vriezer merk Gram staand model met de comp.

er boven op danfoss sc 12cl. 404a. Maar de zuigdruk blijft hangen rond de 0,5 bar (capillaire inspuiting). De vriezer

werkt gewoon naar behoren persdruk is netjes 14,5 bare. Is het bij deze vriezers normaal dat deze met zo een lage

zuigdruk werken? Ik vind het nogal laag.

• Peter R

de druk is normaal, bij het opstarten kan de zuigdruk nog wel lager liggen

• Riezzie Rich

denk doordat je vriezer al zo koud is die druk lager uitvalt en bij opstart maakt het niet veel uit

• Peter R

rilzel rotzooi als je er niets van weet hou dan je bek dicht

• sjef

Dat is het niet Riezzie, bij opstart ging het helemaal naar 0,1 bare en na een tijdje op 0,5 bar e en gisteren weer gemeten

en ook 0,5 bar e met een schone verdamper en lopende fan

• sjef

ook bij gewoon bedrijf?? Ik had eerst aan een verstopping gedacht, maar het is dus normaal??

• Bart Berns

Bij het vervangen van een compressor met cappilair altijd het cappilair ook vervangen,

Heb al meerdere malen bij het vervangen van capillairen aan de binnenkant een soort dicht slibbing geconstateerd. geen volledige verstopping, maar wel een te kleine diameter.

Ik zou alsnog een nieuw cappilair in solderen

groeten Bart Berns

• Peter R

ook bij een nieuwe kast zakt de druk want er moet nog druk opgebouwd worden dus 0.1 bar is heel normaallllll

• sjef

Nou dat weet ik niet zo peter als de druk eenmaal is vereffend aan beide zijde dan zal dat wel meevallen. Maar mij gaat het

om de normale bedrijfsdruk 0,5 bar e??? De compressor heeft overigens een bereik tot -45 dus zou in princiep kunnen

maar lijkt me onwaarschijnlijk, ik ga vandaag Gram even bellen eens kijken of zij me meer kunnen vertellen.

• terpstra

Dat is een heel gedonder Bart. Nieuw filter drogertje voor capillair is meestal voldoende.