heeft er iemand ervaring met met heet gas bypass op een scroll? Is dit mogelijk in combinatie met vloeistof injectie? Er zijn 2 staps scrollen zonder vloeistof injectie, weet er
iemand waardoor dit mogelijk is?
alvast bedankt groet Sjef
Hoi Sjef,
Ik heb prive een 17 Kw scroll draaien op 25 Hz met frequentieregelaar.
Het toerental werkt op persdruk en ik gebruik het al 5 jaar voor vloerverwarming en opwarmen van boilerwater naar 53o C .
Bypassen en vloeistofinjectie kan ook maar vernietigt wel energie.
Met dit laatste hebben we ervaring op een plek waar dat 1 week per jaar nodig is.
gr. hen
Hallo Hen hoe bedoel je persdruk? is zuigdruk niet van belang dan? ik heb een 10kw scroll
die ik wil toepassen voor een kleine super, maar als er te weinig koelvraag is bv alleen
een toonbank. Wat doe je dan? de sroll heeft immers een beperkt compressie verhouding.
Ben er bang voor dat de ontlast klep dan word aangesproken.
dat is natuurlijk pure energievernietiging,
twee oplossingen
de grote koelcel beetje openzetten of puls de vloeistofklep ondanks dat temp is bereikt.
en naturlijk een frequentieomvormer erbij zetten.
tegenwoordig is het ook mogelijk om de scroll mechanisch te regelen (soort lichting)
bij een koelmeubel zwaar op de zuigdruk letten, eventueel zelfs een klep ertussen gebruiken (zuigdrukregelaar) kan de compressor gewoon doordraaien.
aha op die fiets, ik wilde eigenlijk een frequentie regelaar combineren met de heetgas bypass
op die 25 Hz heb ik nog te veel capp. als er maar 1 kleine koeling draait. Dat zal maar weinig
voorkomen dus wat betreft energie verslinden zal het wel meevallen. Maar ik denk dat ik op deze manier ten alle tijde een gewenste minimale zuigdruk kan handhaven zonder overal kvp regelaars tussen te plaatsen. Wat denk jij?
Hallo Sjef,
Kun je niet uit de voeten met een digitale scroll.
Regelt tussen de 10 en 100% bv. een ZBD 38 KCE 9420W bij -10°C met 404A
Kun je ook kopen met een omkasting met condensor en regelkast met de drukregelaar helemaal compleet.
Heb ik ook gedaan in restaurant met 10 verbruikers erop.
Leidingen eraan en hup draaien ( was wel iets meer werk )
Groet
Piet
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?