copeland eazycool

• NVDV

Beste allen,

Heeft iemand ervaring met de Copland Eazycool units met digitale scroll?

Hoe is het wat betreft geluid, betrouwbaarheid, energieverbruik?

Mijn voorkeur gaat uit naar Bitzer met frequentieregelaar, maar prijstechnisch is er toch een verschil.

Wat zijn jullie gedachtes hierover.

Groet,

Nico

• sjef

cap van sroll is regelbaar 10 tot 100% Bitzer met freq daarentegen 50 tot 140%

• P.Ouwendijk

Hallo NVDV, ( dat is toch niet je roepnaam neem ik aan )

Wij hebben ± 2.5 jaar geleden er een geinstalleerd in een restaurant met 10 verbruikers erop.

Na ± 3 weken gedraaid te hebben iets olie bijgevuld 0.3 Ltr. en sindsdien draait het al weer 2.5 jaar probleemloos.

Alles maar dan ook alles gesoldeerd met stikstof en nog een zuigfilter gemonteerd.

Geluid is een ander verhaal. door het steeds ontlasten en belasten zit er toch wel een beetje geluid in de machine ondanks deze nog een geluidsisolerend jasje aanheeft. Was toch een beetje bang voor geluidsklachten uit de buurt maar het valt tot nu toe

nog mee. ( godzijdank want ik had niet geweten waar ik de machine anders zou moeten plaatsen.)

Energieverbruik heb ik geen idee maar 10 losse machines is denk ook geen oplossing.

Heb je wel eens gezien hoeveel verlichting er 's nachts in de europoort brand voor niets ga ik mij ook niet druk maken

om een Kwatje meer of minder. Probeer er wel op te letten bij grote machines.

Groet Piet

• NVDV

Piet bedankt,

Wij gaan voor een soortgelijke situatie (restaurant).

Geluid had ik wel een beetje verwacht.

Met die tips kan ik wel wat!

Groetjes Nico