Waardoor breken er steeds meer ophangveren

• Peter R

Waardoor breken er steeds meer ophangveren, is de kwalieit slecht, zou het komen omdat er steeds minder onderhoud aan de installatie wordt gedaan bv zeer vuile condensor waardoor de machine bij het afslaan een opdonder krijgt, of zijn er andere oorzaken

• terpstra

wat bedoel je met ophang veren.

de veren in een gesloten compressor?

• P.Ouwendijk

Hallo Peter,

Ik denk dat de veren gerelateerd zijn aan onze economie, de rek is er uit.

Vandaag nog een MT 80 vervangen ook een veer gebroken.

Groet

Piet

• Peter R

hallo,

ik had vandaag weer een comp met geluidshinder, gebroken veer een caj2464 ik vraag me af als deze krenegn gewoon blijven werken hoe lang zou zo'n ding het nog doen

• Peter R

ja in een gesloten pot

• terpstra

ik denk dat ze langer volhouden dan de klant of jij het gerammel aan kunt horen.

• sjef

kun je hem niet een beetje kantelen zodat het binnen werk vrij ligt ??:D quik fix. Ik wacht al 3 weken op het overlijden

van een een frascold compressor die zonder olie draait.

• Bart

Als je deze caj 2464 vervangt, zet dan gelijk een startdrukregelaar in de zuig leiding, gaat de compressor een stuk langer mee, ook beter voor de veren.

gr. bart

• Peter R

bart

in deze kleine installatie zit een mop ventiel, veel installaties werken normaal

• sjef

Peter die 3 fase compressors van unite starten altijd met een grote knal op. Het is begrijpelijk

dat deze veren het een keer begeven. Een start druk regelaar heeft naar mijn inziens

niet veel nut. Zelfs als er geen vloeistofklep aanwezig is en met bleed exp ventiel. Hoor je nog

een knal bij opstart. Enige wat je kunt doen is een soft starter er tussen ketsen.