Waardoor breken er steeds meer ophangveren

• P.Ouwendijk

Hallo Sjef,

Ben je bang dat de veren doorgeroest zijn? nou als dat zo zou zijn dan zit er zoveel vocht in de installatie dat je ventiel

om de 30 sec. dicht zit.

Remedie: monteer een54 mm. demotabele droger stop er 20 enka zemen in en een dag laten draaien.

nog last van vocht? nieuwe zemen.::o

• sjef

Piet zou zomaar kunnen, geen last van vocht maar misschien zure olie. Ik heb 1maal in het verleden een lek hersteld in deze

installatie. Waar haal je die zemen?? Ik stop er meestal gewoon een halve liter whisky 80%in.

Ik ga het van de week open slijpen.

• terpstra

15 maanden oud en geen garantie meer geven voor iets dergelijks? te zot voor woorden:X

ik ben bang dat je er niets aan verandert

• P.Ouwendijk

Hallo heer Terpstra,

1)

Installatie gemaakt met 25 Kg. R 404A erin afgeperst op 20 bar ( vind ik zat ) gevacumeerd,gevuld en gedraaid.

Was november 2010 werd weer gebruikt in de zomer 2011. knopje om niet koelen.

Ik kijken installatie leeg. lekke breekplaathouder bij de leverancier uit elkaar gehaald zat een o-ring niet goed was uit de groef

geschoten. Afblaasorgaan maar direct op de tank gemonteerd installatie weer afgeperst - gevacumeerd en afgevuld.

Bij elkaar 2 dagen werk flessen stikstof 25 Kg. R 404A heen en weer naar Rotterdam.

Geen garantie

2)

Grote condensorventilator defect na 2 jaar kost toch het lullige bedrag van 550 euro inkoop.

Je raad natuurlijk de reactie van de klant al dat is ook snel kapot maar bij de leverancier denkt men daar anders

over. Als die na 7 jaar kapot gaat vind ik het best maar dit is te kort.

Geen garantie

Nou heb ik verder wel een goede relatie met de leverancier maar toch hè zit het me niet helemaal lekker.

Groet

Piet

• sjef

Ik heb een email gestuurd naar l unite. ivm het breken van veren, dit is wat ze terug sturen.

Dear Sir,

This problem usually corresponds to a number of start cycle per hour too high.

Tecumseh recommendation is a maximum of 6 to 7 starting per hour.

We stay at your disposal for any further information.

Best regards

TECHNICAL SUPPORT

Tecumseh Products Company

Tecumseh-Europe

2, Avenue Blaise Pascal

Site Prologis Bât. B

38090 VAULX MILIEU – France

De groothandel wil het wel opsturen voor verder onderzoek, maar in princiep is het gewoon 1 jaar garantie en daar blijven ze bij. Nu heb ik een nieuwe potje gemonteerd maar bij aanloop raakt het binnenwerk

het potje (identieke compressor) Ik moet erbij zeggen heb het startpakket niet uitgewisseld. Dit ga ik nog doen om er zeker van te zijn dat er geen verkeerde aanloop condensator of iets dergelijks in zit.

Maar als dit ook niet helpt dan gaat volgens mij deze ook binnen de kortste keren kapot. Wat moet je nou hiermee?

• Peter R

Piet

deze leverancier heeft het voor mij al heel lang afgedaan ten eerste ze zijn veel te duur ten tweede jou vriend die daar zit je weet het wel deugd ook voor geen meter hij zou meer moeten doen

• terpstra

Als je ze nou eens bij name noemt, hebben we allemaal wat aan.

Maar ik denk dat je bij de meeste leveranciers bot vangt.

• terpstra

wat had je dan gedacht?:S

overstappen op een ander merk misschien?

• sjef

Dat lijkt me wel het beste, danfoss optima is goedkoper en minstens net zo goed

• sjef

resultaten forensisch onderzoek van bij ons in het laboratorium:)o

Na het open slijpen van de compressor is geconstateerd dat de voorste veer gebroken is. Er zitten er 3 in 2 achter en 1 voor, misschien is het een idee om er voor ook 1 extra te plaatsen. klik op open image URL!

By the way moet er nog iemand een cabrio compressor hebben?