liebherr ikb 2850 inbouw koelkast ...met storing

  • maeldun

    Sinds een tijdje heb ik last van ijsvorming in de koelkast(IKB2850) Had al gezien dat hier een nieuwe rubberen strip om de deur heen moet en die dus al besteld via de onderdelen afdeling van liebherr. Alleen ik heb nu de koelkast leeggehaald om te zaak schoon te maken en verschoot toch wel van de ijsvorming, dit dus allemaal zo goed mogelijk proberen weg te halen. Hierna is het eigenlijk begonnen, display reageert niet altijd?.. ene keer doet hij het wel goed andere keer weer niet. Temperatuur in de koelkast is niet laag genoeg.. merk wel dat er iets aanslaat als ik de stekker er in doe maar later hoor ik niks meer, en vanochtend lag er een flinke plas water onder mijn aanrecht, dus de koelkast eruit gehaald en bleek dat het ‘opvangpotje’ vol stond met water… deze dus met een slangetje leeggehaald maar hij doet nu helemaal niets meer..licht en zo gaat wel aan display laat een temperatuur zien (6 graden??<— onwaarschijnlijk!) maar voor de rest hoor ik niks aanslaan en koelt hij dus ook niet meer.

    Wie o wie kan mij helpen.

    Alvast bedankt

  • maeldun

    ehm even wat aanvulling… ik heb wat op het display lopen drukken… ik wist van de optie supercool-toets 5 seconden inhouden en dan kom je in een menuutje waarin je kinderbeveilinging lichtintensiteit en BioFresh -temperatuur kan kiezen. Maar nu blijkt dat als je de supercool-toets en on/off toets samen inhoudt dat je ook weer in een menuutje komt… ik weet niet wat ik hier veranderd heb maar compressor en ventilator binnen draaien nu allebei.

    Iemand ervaring met dit menu? of kan iemand mij vertellen wat het allemaal inhoudt…Ik heb geloof ik L, E en d0 ofzo voorbij zien komen ..

    Alvast bedankt

  • terpstra

    display reageert niet altijd?.. ene keer doet hij het wel goed andere keer weer niet.

    lijkt er op dat er een draadje een beetje los zit?

    Waarschijnlijk is de draad nu helemaal los, gezien de compressor niet meer werkt.

    Dit kan verklaren dat er veel water in verdampingsbakje op compressor aanwezig is.

    (mits daarvoor heel veel ijsvorming is geweest in koelkast)

    Maar misschien tijdens schoonmaken/ontdooien, is er meer water in bakje gekomen dan deze uiteindelijk kan verwerken, waardoor lekkage.

    Als de compressor niet meer werkt- of misschien kort heeft gewerkt- kan er eigenlijk nooit een hoeveelheid ontdooi water in bakje komen dat deze daarvan zou overlopen.

    Controleer eerst maar eens of alle electrische aansluitingen nog vast zitten. Met name op de thermostaat.

  • terpstra

    het zou handig zijn als je een gebruikers handleiding zou hebben.

    dan hoop ik maar voor je dat er meer in staat dan bij “ storing monteur bellen”

  • terpstra

    handleiding

    http://www.gebruikershandleiding.com/Liebherr-IKB-2850/handleiding-5-70038.html

  • terpstra

    de eerste werkt niet de tweede wel

  • maeldun

    Deze handleiding had ik ook al … de codes L, E en Do en D1 die ik kan bereiken door supercool en on/off tegelijk een paar seconden in te drukken staan niet vermeld in die handleiding…

    Ik heb inmiddels de compressor en ventilator aan het draaien… condensor .. is toch die plaat achter je isolerende achterwand ?.. wordt inmiddels ook goed koud.

    Het probleem zit hem nu bij mij in die codes.. ik heb weer wat aan het drukken gezeten en dan lijkt het net of hij hem reset, alleen de compressor start hij dan niet meer op.. kun je wel zeggen, blijf dan af van die knoppen maar ik wil nu wel graag weten waar die knoppen voor dienen ;)

  • terpstra

    “Ik heb inmiddels de compressor en ventilator aan het draaien… condensor .. is toch die plaat achter je isolerende achterwand ?.. wordt inmiddels ook goed koud.”

    achterwand buiten zijde of achterwand binnenzijde koelkast?

    nl. achterwand binnenzijde goed koud -in orde- , maar achterwand buitenzijde mag niet koud worden, tijdens draaien compressor.

  • maeldun

    achterwand binnenzijde is goed koud… ik zal maandag opbellen naar liebherr met betrekking tot die “codes” .. ik heb nu op mijn display staan 44 en dat varieert naar boven en naar beneden..Toch is het goed koud in de koelkast dus ik denk dat deze waardes ergens anders betrekking op hebben maar dat laat ik na dat belletje wel weten( als zij er tenminste uit kunnen komen..)

  • Frank

    Waarschijnlijk staat de koelkkast op showroom stand

    Dit is als volgt te herstellen

    1) Druk on/off en super cool samen in (3 sec)

    2) D1 of D0 en super cool blinkt

    3) D1 = Demo mode is gedeactiveerd. Om Demo mode te activeren druk op “supercool”

    4) D0 = Demo mode is geactiveerd. Om Demo mode te de-activeren druk op “supercool”

    5) Als geen verandering nodig is, op on/off drukken

    6) wanneer demo-mode is geactiveerd, werkt compressor en ventilator niet.

    Bovenstaande staat niet in de handleiding beschreven

    Succes,