Onlangs heb ik gesproken met een ambtenaar van Vrom over de f-gassen en stek het hoe en waarom dit in het leven is geroepen, de erkenningsregeling was, WAS een goede zaak het zou alleen de vakman voordelen opleveren zoals een betere koudemiddel controle, meer lekkages zoeken en ook repareren niet alleen koudemiddel bijvullen en weer weggaan allemaal positief, maar nu bijna 20 jaar later en +/- 15000.00 euro armer voor een eenmans bedrijf is de situatie alleen maar rotter geworden, er zijn bijna geen controles meer, de monteurs van de grote bedrijven klussen er met het materiaal van de baas er lustig op los, de prijzen dalen enorm een klein voorbeeld donderdag 6-10-2011 ga ik naar een Surinaamse winkel voor een dubbeldeurs koelkast, snelle controle lekkage in een doorgeschuurde leiding (alles zat los) ik heb eerst een prijs doorgegeven van de reparatie, leiding doorsnijden, uitbramen, mof erop, stikstof erin, dicht solderen, afpersen, vacumeren en vullen totaal 2 uur en 0.8 kg R134a prijs in den haag want het zijn een stelletje gieren hier € 130.00 excl. btw. hij zei dat dit bedrag achterlijk hoog was zijn andere monteur ook een Surinamer die nu op vakantie was rekende hiervoor € 35.00 ZONDER BON.
Dus waarom nog betalen aan een club die helemaal niets te zeggen heeft, er zijn bij ons kleine bedrijfjes die geen f-gassen of stek lid meer zijn ze werken gewoon door want er zijn toch geen controles meer en een milieu vent van de VVD zei “wij hebben wel wat beters te doen dan achter een paar klojo's te lopen”
stek, ped, ce, f-gassen, nvkl en wat nog komen gaat opdoeken en de bijstand in
PETER VAN DIEN