Waarom instanties in leven houden over onze rug.

• Peter R

Onlangs heb ik gesproken met een ambtenaar van Vrom over de f-gassen en stek het hoe en waarom dit in het leven is geroepen, de erkenningsregeling was, WAS een goede zaak het zou alleen de vakman voordelen opleveren zoals een betere koudemiddel controle, meer lekkages zoeken en ook repareren niet alleen koudemiddel bijvullen en weer weggaan allemaal positief, maar nu bijna 20 jaar later en +/- 15000.00 euro armer voor een eenmans bedrijf is de situatie alleen maar rotter geworden, er zijn bijna geen controles meer, de monteurs van de grote bedrijven klussen er met het materiaal van de baas er lustig op los, de prijzen dalen enorm een klein voorbeeld donderdag 6-10-2011 ga ik naar een Surinaamse winkel voor een dubbeldeurs koelkast, snelle controle lekkage in een doorgeschuurde leiding (alles zat los) ik heb eerst een prijs doorgegeven van de reparatie, leiding doorsnijden, uitbramen, mof erop, stikstof erin, dicht solderen, afpersen, vacumeren en vullen totaal 2 uur en 0.8 kg R134a prijs in den haag want het zijn een stelletje gieren hier € 130.00 excl. btw. hij zei dat dit bedrag achterlijk hoog was zijn andere monteur ook een Surinamer die nu op vakantie was rekende hiervoor € 35.00 ZONDER BON.

Dus waarom nog betalen aan een club die helemaal niets te zeggen heeft, er zijn bij ons kleine bedrijfjes die geen f-gassen of stek lid meer zijn ze werken gewoon door want er zijn toch geen controles meer en een milieu vent van de VVD zei “wij hebben wel wat beters te doen dan achter een paar klojo's te lopen”

stek, ped, ce, f-gassen, nvkl en wat nog komen gaat opdoeken en de bijstand in

PETER VAN DIEN

• jp

kijk ook even naar deze link

http://forum.vfb.de/vieuwtopic.php?=5&t=911.

ofwel google comtech arena. en dan vfb kiezen

• jp

achter de slash nog viewtopic.php?=5&t=911

• henvdk

het hele adres svp

• jp

ja inderdaad internetlink werkt moeilijk

heb gewoon comtech arena op google ingevuld en daarna enter toets gedrukt

daarna op het eerste blad ; eerste link gekozen voor das offizielle forum des

vfb. stuttgart thema anzeigen-comtech (muisklik)

• terpstra

Hoe zit het dan met de kosten van onderzoek, als men de reparatie niet wil uitgevoerd hebben, wegens te hoge kosten. (?) of doe je dat voor niets.

Bij ons waren ze minimaal tussen de 170 en 200 euri kwijt geweest ex btw.

Je prijs valt best mee (denk ik)

• Peter R

Vele collega’s begrijpen niet dat het voor ons steeds moeilijker wordt, er komen steeds meer zwartwerkers waar wij tegen op moeten boksen ze rekenen zeer lage prijzen wij zijn altijd te duur het is toch onvoorstelbaar dat er maar 2 Haagse koel bedrijfjes zijn de één werkt alleen en ik met twee ik reken nu 40.00 euro per uur en dat is nog te veel hoever moet je zakken er is ook helemaal geen controle meer en als er een dergelijk figuur van de gemeente rondloopt die geen sticker op de installatie ziet dan belt hij ons met de mededeling dat “iemand” een koelinstallatie heeft geplaatst maar geen logboek heeft gemaakt maar die gemeente figuur weet wel degelijk wie het heeft gemaakt en doet vervolgens helemaal niets maar dan ook TOTAAL NIETS.

Nieuwe koel of vriescellen zie je haast niet meer het is voor 95% ouwe panelen die ze zelf in elkaar plakken het is niet om aan te zien.

En dan het geluid zeer veel lawaai, losse leidingen, veel gerammel, aggregaten op het dak met een klein plankje erop voor de regen geluid s'nachts boven de 70 dBa moet 32 dBa zijn en alles is gebruikte handel wat de één weggooit omdat het versleten is raapt een ander op en zegt dan heb ik net gekocht het is gereviseerd dus goed ( ouwe teringzooi) ik was een paar weken geleden in Rotterdam aan de 2e middelandstraat daar had een Haagse Surinamer gewerkt aan een vriescel deze mongool kwam er niet meer uit en heeft tegen de klant gezegd dat hij met de hand moest ontdooien de 3 zekeringen eruit van de koelmachine en 3 zekeringen erin van de ontdooiing zelfs de zekering houder hing los de bedrading hing overal los vol kroonstenen en in elkaar gedraaide draden de ontdooi elementen waren 40 cm te lang

Tja, en soms denk ik wel eens ik kan beter stoppen de kwaliteit van het werk zal steeds slechter worden

• sjef

ik had verleden week een gesprek met een conculega, die vertelde mij dat er in den Haag geen technisch personeel is te

vinden, en dat de reden is waarom er veel van die hobbyisten rondlopen die de boel lopen te flessen. Ze leveren rotzooi

en vragen daar torenhoge bedragen voor. Gasleidingen van cv die gewoon lekken, systeemplafonds die zowel als leiding

baan en kabelbaan dienen, e kasten of lasdozen waarvan deksels of afdekkingen een optie zijn. Hier in het zuiden kom

je dit ook wel eens tegen maar het schijnt in die streek gewoon de norm te zijn.

• Peter R

sjef

er is technisch personeel genoeg maar de klanten willen niet betalen ze vinden alles te duur zelfs vorige week ben ik bij zo'n klojo geweest voor een colega omdat deze met vakantie is ik heb een groente cel nagezien en een zeer vuile condensor schoongemaakt koudemiddel controle gedaan druk en temp gecontroleerd en ld press ingesteld de installatie was weer in orde ik ben 1,5 uur bezig geweest en toen ik een bon ging maken werd deze man zo boos omdat ik geld vroeg hebben zijn zoons al mijn spullen de straat op gegooid en mij bedreigd “als je nog één keer terug komt dan steek ik je dood vuile oplichter” de naam is Polat supermarkt goeverneurlaan in den haag er moet een zeer strenge controle komen zodat de monteurs van friado, Carrier, Smeva ed niet meer kunnen bijklussen de bekende zwart werkers zijn oemar een surinamer zonder papieren, omar binda surinamer werkt bij een groot bedrijf, een marokaan werkt bij friado, een paar turken, een vent uit sirië een afgaan polen en bulgaren en nog wat tuig en denk je dat ik blij ben ?

• sjef

sooo nou als ik dit zo hoor, als zo een klant mij belt dan ben ik ook op vakantie. Gelukkig is het hier nog niet zo erg.

Veel sterkte