Dreiging van klant voor Dwangakkoord om akkoord te zijn met 15%

  • henvdk

    Peter

    dat is nu juist het hele vreemde van de situatie.

    De firma is niet failliet of surceance.

    Ze hebben in 2009 450.000 verlies en in 2010 weer 70.000 winst.

    Daarom vindt ook onze juridisch adviseur dit van de gekke en schandalig.

    gr. hen

  • sjef

    Dat zeggen ze in Griekenland ook! Ze zijn goed in cijfertjes veranderen

  • henvdk

    Toch te gek. dit bericht ( hier onder mijn commentaar voor dit prikbord )wat we vandaag ontvingen van onze incasso adviseur.

    Firma Agr…. is niet failliet en firma Agr….geeft in voorjaar 2011 al aan dat ze maar 15% wil betalen.

    Firma Agr….heeft 2 weken daarvoor 100% betaald gekregen van hun klant.

    Rechtbank geeft steeds uitstel ….. onbegrijpelijk die smerige politiek.

    Ik heb al veel slechte dingen gehoord van de rechtbank in Assen en wellicht

    hebben we de pech dat dit daar gedagvaard wordt.

    Simpel voor iets wat heel simpel is en ons toekomt.

    Te overwegen is nu;

    -Deze oplichters zelf persoonlijk op zoeken en eens vaststellen welke taal ze wel verstaan.

    -De rechtbank aansprakelijk stellen voor klunzig en onverantwoord gedrag ,waardoor de firma Agr… de tijd krijgt om slechte

    dingen te organiseren.

    -De kosten zeer rap en in veelvouden terug te winnen door kostenbesparing op voorschriften die wettelijk zijn voorgeschreven

    maar waarvoor de pakkans bijna NUL is. (milieu -afdrachten -gasboekhoudingen - audits etc etc.)

    Door m'n jarenlange ervaring als correct ondernemer weet ik ,dat het grootste deel van de kleinere firma's in onze branche

    zeer klant verzorgende en voor de staat betrouwbare ondernemers zijn.

    Door zulk gedrag van overheden de laatste 10 jaren ,kan dat gedrag van ondernemers over jaren ook wel eens geheel anders en ongewenst zijn.

    En dat kan toch niet de bedoeling zijn als we een voorbeeld willen blijven voor onze opvolgers?

    hieronder het bericht wat we heden ontvingen.

    Geache mw. vdk

    De wederpartij is haar oude tatiek van vertraging weer begonnen en heeft uitstel tot 31 januari as. De rechtbank heeft aangegeven dat dit hte laatste uitstel zou zijn maar gezien hun houding in het verleden hebben wij haar nogmaals schriftelijk gewezen op de vertraging die door toedoen van debiteur in het verleden al is veroorzaakt en haar verzocht om geen uitstel meer toe te staan.

    Met vriendelijke groet,

    A.L. ……..

  • Peter R

    Hen,

    als je denkt dat deze rechter deze zaak half bakken afhandeld dan dien je een klacht in bij de rechtbank een paar corupte collega's gaan de zaak beoordelen en als je mazzel hebt dan krijg je gelijk ik heb zo'zelfde zaak met NVKL gehad die vieze gore rothonden van NVKL hebben gewonnen ook incaseren ze het bedrag van Vianorm welke ik twee keer heb betaald ik heb deze zaak verloren omdat ik bij de buiten deur de sander ? een hand gaf ter afscheid zoals wij vaker doen deze sander vond dit een opdracht om mij nog een jaar lid te laten zijn ondanks een schriftelijke ontbinding zoals wij allemaal hebben gehad het tuig van de maatschappij krijgt bijna altijd gelijk

    sterkte Hen

  • raymond

    Wat denk je als ze weer gaan draaien om beslag laten leggen op de rekeningen ?

    Als de deurwaarder is geweest is het mogenlijk en misschien heb je dan kans

  • henvdk

    Zover is het nog niet gekomen.

    De rechtbank dagvaard (als ze eraan toe is) en veroordeeld en dan pas komt de deurwaarder.

    Het bedrijf is nooit dichtgeweest maar dreigt met een stop als we niet accoord gaan met 15%>:D<

    Beslag leggen op rekeningen zou kunnen ,maar die kosten liggen te hoog t.o.v. het bedrag (6000)

    De normale weg is dagvaarden en dan incasseren ,maar dan moet je wel een voortvarende rechtbank hebben.

    Nogmaals het vertrouwen in onze handhavers en regelateurs daalt zo wel flink.

    Om dat uit te dragen plaats ik dit dan ook op het prikbord ,zodat collega's dit ook meekrijgen.

    Het voelt dubbel als je aan de ene kant veel doet aan kwaliteit en milieu en bedrijfsvoering

    en andere kant een slap zooitje van eigenlijk je mede “stuurders” aantreft ,

    die eigenlijk moesten handhaven om ons gezamelijk streven waar te maken.

    Ben benieuwd hoe dit afloopt.

  • henvdk

    de rechtbank te Assen deelt mede dat in beginsel op 28 februari as. vonnis gewezen zal worden.

    Valt mee he dat er niet 30 Februari staat.

  • henvdk

    Zo loopt dat af…. in ieder geval geen 15 % en hopelijk is die curator betrouwbaarder

    dan die rechters die zoiets een jaar laten slepen totdat de oplichter dan toch failliet gaat.

    Heren collega's pas op … een tiental jaren terug ging in de achterhoek ook een agro-leverancier failliet

    en managers hiervan zetten toen een nieuw bedrijf voort onder de naam van onderstaande.

    Onze jurist heeft dus duidelijk onttrekkingen geconstateerd.

    Als hier niets mee gedaan wordt , ja dan moeten wij allen maar eens overwegen

    in hoeverre wij ons aan regels en wetten moeten houden.

    In ieder geval worden wij niet wakker met de rotgedachte

    dat we een oplichter een makkelijke doortsrt hebben gegund.

    Onderwerp: Agro Techniek BV(td)

    Geachte mw. Van den K,

    Heden heb ik bericht ontvangen van de raadsvrouwe van de wederpartij dat Agro inmiddels failliet is verklaard. Onduidelijk is of ze dit zelf gedaan hebben of dat schuldeisers de BV failliet hebben laten verklaren. Ik heb uw claim inmiddels inmiddels naar de curator gestuurd en hem daarbij gewezen op de onttrekkingen die voorafgaand aan het faillissement hebben plaatsgevonden. (u herinnert zich de brief van 9 december jl. nog wel). De curator moet ook aangeven of de procedure wordt voortgezet of niet.

    Zodra ik nader bericht ontvang, verneemt u verder van mij.

    Met vriendelijke groet,

    A.L. M

  • Peter R

    Beste Hen,

    Het is ook te triest voor woordenhetzelfde heb ik met NVKL gehad, ik heb opgezegd en toch komt die hondekop van een Sander doodleuk zeggen dat ik met een handdruk een bevestiging heeft afgegeven om nog een jaar lid te blijven en die ruggetuffer van een rechter geloofd hem ook no, ik dacht dat erin deze tijd alles op papier moet staan en een mondelinge afspraak voor de rechter niet deugd maar ja die rechter en ook die van jou dacht natuurlijk “daar heb je weer zo'n lul die voor een paar rotcenten komt zeuren en van binnen dacht deze ”rot op lul val me niet lastig met je gezeur“”

    Wij doen het in den haag zo als er iemand een slechte betaler is of hij of zij heeft een verleden dan waarschuwen wij elkaar en wij gaan geen van alle naar zo'n kwiebus toe maar er zijn ook colega's ?? die het niet zo nouw nemen die rekenen zulke lage prijzen dat je wel mee moet doen anders heb je niets meer en je kan finacieel geen klap meer opvangen.

    sterkte

  • raymond

    Peter ,

    Neem aan dat je voor de rechter wat netter hebt gepraat anders had ik ook dezlefde conclusie getrokken

    Best wel jammer dat je z'n taal gebruikt

    Raymond