stille verdampers, plaatkoeling. Zoals je wel zult weten, stille verdampers hebben lang nodig te ontdooien, instelling ontdooiing, vaak en kort werkt over het algemeen niet best, althans mijn ervaring. Als er eenmaal ijsvorming blijft zitten groeit dit alleen maar aan.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar één langere periode gedurende de nacht zodat stille verdamper gegarandeerd ijsvrij is. Vlees is wel een kwetsbaar product natuurlijk, dus je zou kunnen kijken of de plaat en stille steunverdampers apart zijn genomen d.m.v. magn. kleppen in vloeistofleidingen. Hier zou je misschien kunnen kiezen om plaat door te laten gaan en alleen je steunverdamper te ontdooien. (blijf je wel een deel je koude houden)
——————–of———————- misschien……..
Je magn klep steunverdamper, aansturen via eliwell zoals plaat-magn.klep, en dan daar tussen een lage druk pressostaat. Deze instellen tussen bv. -8 uit en +3á4 in. Blijft ie constant schoon. Indien het meubel op temp. is zal zowel plaatklep als steunverd. klep sluiten. Voor een te lage zuigdruk einde plaat hoef je al;s het goed is niet bang voor te zijn. Ik ga er vanuit dat er een verdampdrukregelaar in zit.