silensys

• ennio

Dag beste mensen,

iemand ervaring met Silensys, waarvan de compressoren hevig schudden bij starten en stoppen? Drukken zijn goed, niet te veel freon enz…

Dit heb ik al met verschillende groepen, zowel koel als vriestoepassing.

De eerste maanden werkt het goed, dan begint het. De klanten klagen uiteraard dat ze niet meer zo stil zijn.

Groetjes

• terpstra

Ik moet zeggen, dat ze helemaal niet zo stil zijn. Er zit wel een grotere condensor op met langzaamdraaiende vent. maar inderdaad het starten en stoppen wil nog al eens dreunen. Het is niet zo zeer het geluid van comprssor en vent. maar eigenlijk de ‘bij’ geluiden die de units produceren. Dingen dreunen dwars door een dak heen.

Een tijdje geleden een Koelunit van Daik gebruikt. Veel beter en ook veel robuuster.

• sjef

Sta je niet toevallig vloeistof te draaien? Het is wel vreemd dat het na een paar maanden begint, is je verdamper helemaal schoon. Je kunt het beste rubbers tussen de muur en montage beugel plaatsen en ook

als je hem op een plat dak plaatst, kun je het beste anti trillings matjes gebruiken. Verder wil de omkasting van deze machines wel eens gaan trillen waardoor je een hoop kabaal krijgt. Ik heb de ervaring

dat ze bij opstart hevig schudden, vooral de drie fase uitvoering, dit heb ik opgelost door een softstarter te plaatsen, ze hebben overigens voor de 1 fase compressors ook softstarters.

De afsluiters sluiten ook niet helemaal af, stel je aan de lage druk zijde iets vervangen en perst alleen dit deel af. Dan heb je voor 99% kans dat er stikstof in je buiten unit zit.

Ik weet niet welke leverancier je hebt maar qua prijs kwaliteit kun je beter gaan danfoss of daikin. Of gewoon de standaard versie pakken voor hoog temperatuur omgeving en daar een ventilator regeling

opzetten.