Wie werkt er met syntess atrium software?

  • Hans Erkelens

    Wij hebben een syntess atrium software pakket, wat wij enige tijd geleden hadden aangeschaft vanwege de vele voordelen voor het (koeltechnisch) installatiebedrijf, dat dit pakket zou bieden. Na een aantal implementatiesessies ben ik nog steeds niet overtuigd van de meerwaarde van dit pakket voor ons (kleine) bedrijf. Nu moet ik er wel bij zeggen dat een overstap, na zo'n 10 jaar met een ander pakket te hebben gewerkt, best lastig is. Alles werkt net weer even anders, en dingen die in het ene pakket vanzelfsprekend zijn, zijn in het andere pakket weer een stuk omslachtiger.

    Ik geloof dat syntess voor het grotere installatiebedrijf heel veel pluspunten kent, maar dan moet je ook het veel duurdere professional pakket aanschaffen. Bij ons streeft dit zijn doel voorbij, want wij hebben geen serviceplanner, inkoper of boekhouder op kantoor zitten.

    Om nu een definitieve keuze te kunnen maken ben ik benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers.

  • Peter R

    hallo Hans,

    ik werk al jaren met exact globe enterprice met de modules, Account, Herinnering, Faktuur, Verkoopanalyse, Salaris en Voorraad. De prijs hiervan is in de volgorde 2250,00, 500,00, 1750,00, 500,00, 1500,00, 2250,00 euro en er zijn nog vele modules ik heb zo genoeg het is een zeer groot programma ik gebruik 90 % niet je kan dit ook online bekijken en je kan online met inlog code overal het programma gebruiken en je boekhouder die hoeft niet meer te komen die kan via internet meekijken en eventueel wijzege waar nodig is de prijs per maand is ongeveer 60.00 euro voor een zeer uitgebreid programma je gasboekhouding kan er zo in er is wel een prijs verschil met syntess bel even met exact en je kan het hele jaar door vragen stellen zonder dat het iets kost

    peter

  • Hans Erkelens

    Fors pakket Peter. Hoe groot is jouw bedrijf?

  • Peter R

    nu ben ik alleen ik alles de laan uitgestuurd ik was het zat maar ik heb al 5 jaar pensioen

  • P.Ouwendijk

    Hallo Hans,

    Wij werken sinds een paar jaar met Syntess Atrium en ik moet toegeven als je eenmaal aan een systeem gewend bent

    dat het overstappen niet meevalt. Wij hadden eerst King

    Maar bij Syntess krijg je er veel voor terug je moet er alleen mee leren werken en dat is om den drommel niet eenvoudig.

    wij hebben thuis 3 of 4 maal les gehad van een consulent en ze hebben ook e-consults.

    Je kan de duvel en z'n ouwe moer terugvinden in het programma en een offerte maken is ook een fluitje van een cent.

    Wij hebben modules voor het inlezen van prijzenbestanden van leveranciers heb je alles netto en bruto.

    Wij dachten eerst dat we een kat in de zak hadden gekocht met het programma maar het tegendeel is waar.

    En ik vind de helpdesk echt een helpdesk want ze hebben altijd een oplossing ( nee ik krijg geen geld voor reklame )

    Beetje doorbijten en je hebt er later veel plezier van.

    Groet van een Syntess doorzetter ( teiltje ? )

  • Peter R

    bij alle programma's moet wel op de hoogte zijn van de boekhoudregels

  • Hans Erkelens

    Werk je met atrium entry of professional?

  • P.Ouwendijk

    Hallo Hans,

    Wij werken met atrium entry.

    Groet

    Piet

  • Vincent

    Hallo Lezenden,

    Ik spreek uiteraard voor eigen parochie, maar wij verkopen een soortgelijk pakket als Syntess Atrium maar dan een speciale versie juist voor de kleinere bedrijven. We hebben in

    Nederland ongeveer 500 bedrijven die deze software gebruiken allemaal uit de installatietechniek (W, S en E)

    Het pakket is compleet voor 995.- inclusief implementatie en begeleiding, we hebben ook een flink aantal koeltechnische bedrijven die hiermee werken. wellicht interessant om

    een keer vrijblijvend te kijken of het pakket geschikt zou kunnen zijn voor jullie bedrijf?

    Mvg

    Vincent Goedhart

    Account manager HandSoft

  • Vincent

    Excuses, ik zie net dat commerciële berichten niet zijn toegestaan ..

    Misschien dat er een collega is die u kan verder helpen? Iemand die er in de praktijk mee werkt kan het vaak een stuk beter uitleggen dan de jongens van de software. Bij Syntess kunnen ze u vast wel

    aan de gegevens van een collega in deb uurt helpen ..

    Mvg

    Vincent