Wie werkt er met syntess atrium software?

  • P.Ouwendijk

    Hallo Vincent,

    Is het zo dat het pakket via internet verloopt en jullie databases hebben die je online bezoekt als je bijvoorbeeld prijzen voor een offerte nodig hebt. Dat je het pakket als het ware huurt ?

    groet Piet

  • Vincent

    Hallo Piet,

    Nee ons pakket heeft een standaard database , die lokaal op je eigen pc staat, ook de software wordt lokaal geinstalleerd. Je wordt dus eigenaar van de software, het is uiteraard wel mogelijk

    om de software op een server te laten draaien of deze in de cloud te plaatsen. Dit kan uiteraard in eigen beheer zodat ook hier geen abonnementskosten aan vastzitten.

    Voor het artikelbeheer maken wij gebruik van een online variant waarbij de groothandels zorgen voor actuele prijsinformatie. Alleen de artikelen die je daadwerkelijk gebruikt worden lokaal beschikbaar

    gesteld. En ook deze artikelen zijn weer gekoppelend aan de online groothandels zodat ook deze informatie actueel is.

    Mvg

    Vincent

  • Hans Erkelens

    Hallo Piet,

    Wij hebben hier ook een “Entry” pakket, uitgebreid met de modules abonnementen, artikelimport (één leverancier) en een MS word-koppeling.

    Toen ik het pakket alweer een tijdje geleden aanschafte, had ik het idee om alles vanuit deze software te gaan doen.

    Gaandeweg bleek echter dat de module “abonnementen” niet de mogelijkheden biedt om de gegevens van de installaties bij de klanten te registreren, en dat wij (te) veel variaties in onderhoudsabonnementen hebben om dit overzichtelijk in het pakket onder te brengen. Het automatisch inlezen van bankafschriften en verwerken van betalingen (debiteuren) kan ook niet met de licentie die wij hebben. Dit zou wel een handige functie zijn voor een adequaat debiteurenbeheer. (lijkt steeds belangrijker te worden).

    De mogelijkheid om actuele leveranciersinformatie in te lezen is mooi, maar wij hadden een module voor “slechts” één leverancier. Momenteel heb je 2BA, waar heel veel leveranciers bij aangesloten zijn, maar zowel de module 2BA als een abonnement bij 2BA zelf kost ons per jaar meer, dan wij voordeel uit inkoop halen. We werken veelal projectmatig, en zijn niet zo'n bedrijf wat veel “nacalculatieregeltjes” in de factuur heeft staan.

    Dat brengt mij tenslotte bij offertes. De offertes die je uit een financieel/administratief softwarepakket haalt, zijn feitelijk een opsomming van artikelen met een prijs er onder. Ik vind het eigenlijk meer facturen met de tekst “offerte” in plaats van “factuur”. Dat is wel makkelijk. Ik kom dit soort offertes ook vaak in het veld tegen, maar ik heb een geheel andere kijk op offertes maken. Met de koppeling MS-word had ik gehoopt offertes in mijn eigen stijl te kunnen (blijven) opstellen, met wel een link naar het adressen- en artikelbestand uit Syntess. Ik heb echter toch te veel “eigen kijk” op de opmaak en indeling, waardoor dit ook niet vlekkeloos werkt.

    Uiteindelijk heb ik besloten om met mijn huidige softwarepakket verder te werken. Voor mijn gevoel beantwoordt dit toch het meest aan mijn wensen, ook al kan ik er niet alles mee. Maar dat kan volgens mij met geen enkel pakket. MS word en excel zijn handige programma's om eventuele tekorten aan te vullen.

    De Syntess licentie houd ik dit jaar nog aan om te experimenteren, maar voor ons bedrijf lijkt ons oude programma vooralsnog het prettigst te werken.

    Groet, Hans

    (Aquisitie naar aanleiding van dit bericht wordt niet op prijs gesteld!)

  • Peter R

    Hans

    het bovenstaande kan je wel met exact maken, offerte, aanpassen en dan faktureren alles in je eigen stijl div banken maar het blijft een duur programma maar vergeet niet dat je geheel opnieuw moet beginnen dus blijf bij het oude

  • Patrick van Wijk (pcwsolutions.nl)

    Als installateur heb ik een tijd met het pakket Prisma gewerkt en later ook met Syntess Atrium. Hiervan ben ik zelfs zo enthousiast geworden dat ik bij Syntess als consultant ben gaan werken. Sinds 2,5 jaar als freelance Syntess consultant.

    Ik ben het niet geheel eens met de manier waarop Hans Erkelens het Entry pakket omschrijft.

    Veel van de zaken worden bepaald door de licentie samenstelling, maar zijn wel mogelijk in Syntess Atrium Entry.

    Op de VSK beurs heeft Syntess vaak leuke instap pakketten waarmee je een hele goede start kan maken. Het is modulair opgebouwd wat betekent dat je later als je bijvoorbeeld door groei een grotere behoefte krijgt niet een nieuw pakket aan hoeft te schaffen. Je koopt simpelweg een stukje erbij. Geloof me als ik zeg dat ik geen aandelen in Syntess heb.

    Een aantal voorbeelden Van de punten die mijn inziens anders zijn dan hierboven gesteld.

    Een calculatie is geen factuur, maar hier zit wel degelijk een visie achter.

    Een MS Word document kan precies aangepast worden zoals u deze wilt hebben.

    Bankafschriften zijn wel degelijk in te lezen (ligt aan de licentie)

    Er kunnen voor veel leveranciers conversieprogramma's aangeschaft worden. U heeft waarschijnlijk 1 leverancier in de licentie. Deze kunt u erbij kopen.

    Neem eens contact op met bijvoorbeeld de helpdesk of verkoop en laat u informeren.

    Mvg,

    Patrick van Wijk

    http:\\www.pcwsolutions.nl

  • Pascal Wallaart

    Beste Hans,

    Wij hebben ook syntess atrium en ik moet zeggen we hebben er veel tijd in moeten steken om het voor elkaar te krijgen.

    Waar ik wel een probleem mee heb nog steeds is het feit dat het erg mooi en makkelijk werdt verkocht aan ons en dat de werkelijkheid toch een grote tegen valler bleek!

    Wel moet ik bekennen dat wanneer het eenmaal werkend is het een mooi programma is.

    Mvg Pascal