capaciteit airco

• jan willem

Dat Daikin de beste was dat was 10 jaar geleden. De meeste Japanse merken zijn gelijkwaardig of beter dan Daikin

• sjef

Maxicool's roesten ook heel erg goed op het dak:D

• peters

sjef Schreef:

——————————————————-

> Maxicool's roesten ook heel erg goed op het dak:D

???

Wat is maxicool???

• peters

Dus als ik het goed begrijp heeft het merk daikin helemaal geen meerwaarde meer ten opzichte van andere japanse merken? Maar de ftx serie is volgens mij wel een scherp geprijsde serie, zijn er betere alternatieven in dezelfde prijsklasse?

• peters

Net gezocht naar General, het is volgens mij in Nederland niet een heel gangbaar merk of zie ik dat verkeerd? Het wordt niet heel veel aangeboden.

• sjef

Je moet je installateur vragen wat zijn huismerk is, General is GE of General Electric en is weer Fujitsu. Carier is Toshiba. Ik heb zelf Hitachi en ik vind het gewoon top spul, maar een panasonic is ook goed

en een mitsubishi ook. Je moet gewoon even voor jezelf vergelijken, neem de specificaties leg deze langs elkaar en pik er uit wat belangerijk is voor jezelf.

• sjef

Dat is een tobmerk airco

• terpstra

ho

• terpstra

Dat ziet u verkeerd (denk ik), wij werken er al jaren mee en als installateur dik tevreden.

(tevreden klant ..tevreden installateur.)

Maar het is net wat Sjef zegt, ga vergelijken. De één zweert bij dit merk, de ander bij een ander merk.

• peters

Duidelijk dus daikin is nog steeds wel goed en betrouwbaar net als de andere genoemde japanse merken maar het hangt van je voorkeur voor bepaalde eigenschappen en specificaties af. Ik denk dat ik hiermee wel een goeie keus kan maken, bedankt voor het meedenken in ieder geval. Gezien de prijs, geluidsniveau, en de blijkbaar nog steeds betrouwbare reputatie zal de keus denk ik toch op de eerdergenoemde daikin vallen. Mvg Rob