Inderdaad Sjef, zo gaat het vaak. Veel tijd er in steken en nooit meer wat horen.
Je krijgt vaak niet de kans je offerte te verdedigen, wat bv. bij jou de +punten zouden zijn ten opzichte van collega concurent. Het valt me vooral op in de airco wereld.
Maar de ene keer horen wij ook valt mee en de andere keer horen we of we ons wel lekker voelen. (de concurent kan het dan doen voor een prijs (inclusief montage)waar wij het voor inkopen:S) dat ging dan over een airco systeem die als hoofdverwarming moest dienen.
Als je dan vraagt, wat heeft men dan aangeboden? houden ze stijf hun mond dicht.
Zij leveren en plaatsen een systeem voor de prijs waar wij het voor inkopen, dat is toch absurt. ::o
Even als aanvulling:
Het komt hier op neer, voor 70% interesseert niemand het een ene moer of je nou stek, f-gassen, nvkl lid of wat dan ook hebt/bent als installateur zijnde, of je volgens de regeltjes werkt ja of nee, of het nou door een beunhaas wordt gedaan of niet, de prijs daar gaat het om.
Als je een installatie aanbiedt die te ligt is maar daardoor goedkoper, komen ze van zelf wel weer op de proppen. Alleen ik pas daar voor met gevolg dat je dus minder binnenhaalt.
Maar dat ze te lamlendig zijn om even aan te geven dat jij het niet wordt, ja dat is wel triest.
Geloof me het gaat bij de meesten zo. Je zult er zelf achteraan moeten. Bv. door aan te geven dat je ze over een weekje benaderd i.v.m. de offerte.