Lijkt mij niets verkeerd aan 30KW bij -5/+40 zou duse/doorlaat 04 wel moeten kloppen.
hij doet bij -10 +/- 30.7 KW (404a) dat zal bij -5 iets meer zijn, maar lijkt mij niet zo veel dat je compressor nagenoeg volloopt. 20 slagen dicht draaien? dat is nog al wat. Is je thermo kop wel in orde?
Wij hebben eens een worsten droogkast voorzien van een koelaggregaat. Dit was welliswaar geen 30 KW maar toen ik de verdamper in de kast zag vroeg ik me af hoe men aan de capaciteit kwam die was opgegeven in de specificaties van de kast.
Nog een leuke,
Vorige week bij een klant storing aan compressor (gesloten 7.5PK R-22 cap. bij -10/+54.5 condenseren +/- 9254Watt). Persoonlijk vind ik een cond.temp bij +54.5 al onnozel maar goed. Zat sluiting in dat ding.
(o ja, de klant had de tank 2e hans gekocht)
We hebben er een maneurop MTZ80 op geplaatst die redelijk overeen komt en dan werkend op R407C. Capaciteit 1 op 1 vergeleken. Dat zou bij -10/+40 +/- 10.34 doen. (na genoeg gelijk onder zelfde condities)
Compr. geplaatst, monteur gaat nog even (voor zekerheid) expansie vent. controleren.
Blijken er twee TE2 in te zitten met ieders een doorlaat 06. Deze doen ieders dik 16 KW bij -10!!!
Ik vraag me af hoe je je zo kunt vergissen.::o Dat betekend, ook al zouden ventielen maximaal zijn gesloten dat er een wildwater(koudemiddel)baan is gecreeerd in verdamper van tank.
Deze hebben wij aangepast naar 2x 03 (ieders +/- 7KW bij -10) en iets terug gesteld.