Peter, dat zijn niet direct schokkende afstanden. Aggregaat staat 4 mtr. boven tank totale leidinglengte nog geen 10 mtr. Tevens gaat het hier niet om een worstendroogkast zoals Sjef denkt. Condenseren op +52 lijkt mij geen goede set.
De condensatie temp. wat ik eerder heb aangegeven (+54.5) was alleen maar bedoeld om andere compressor 1 op 1 te vinden. Enige docu die wij hebben was bij die condities. In werkelijkheid draaid deze op + 40. Het ventiel TEX2 doorlaat 06 doet volgens de boeken 16.6 KW bij -10. Nu zal dat iets minder zijn na correctie onderkoeling maar dat is verhoudingsgewijs weinig. Daarbij komt nog dat er twee ventielen op zitten met 06 doorlaat. Dus 2x 16 KW doorlaten voor een compressor capaciteit van ongeveer 10 KW bij -10/+40.
o Sjef, doorlaat 06 doen bij +10/+40 29.5kw per stuk! dus bij +5 zal het z'n beetje tussen de 16 en 29 zitten. (denk ik)
Sjef waar ik me over verbaas is dat je aangeeft dat bij +5 en +52cond. het ventiel misschien wel redelijk passend zou zijn. Dat zou betekenen dat je je condensatie temperatuur gaat opvoeren om een ventiel passend te krijgen?