koelcel aansluiten

• Hetty Bodewitz

Hallo

We hebben tweedehands koelcel gekocht, hij staat al helemaal in elkaar.

Maar de koperen lijdingen moeten worden gelast en dan het gas erop of zo.

Is er iemand die ons zou kunnen helpen voor een leuke prijs?

We wonen in Wildervank Groningen.

Hetty Bodewitz

• henvdk

succes ermee.

Een vakman blijft hiervanaf.

• Ralph

Sja ik ben het eens met de vorige schrijver. Wat er moet gebeuren (volgorde kan iets afwijken) is:

1) testen of de installatie niet lek is

2) als er vocht in het systeem zit zal er een nieuw aggregaat op moeten waarschijnlijk. zijn de koelleidingen goed dichtgesoldeerd?

3) als het koudemiddel R22 is, moet dat sowieso

4) condenswaterafvoer aanleggen

5) programmeren van de installatie

6) leidingwerk lassen (met een korte ei)

7) installatie laten draaien op stikstofdruk voor lektest

8) als niets lek is, dan kan koudemiddel er in

Moraal van het verhaal, koop niet zoiets zonder vakman er bij. Die kijkt naar alles, ook de staat van deurrubbers, scharnieren, elektrische installatie, etc.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, veel succes!

• rich

of je belt mij 0630579166

• Peter R

in den haag maak je niet anders mee alles is oud

• mar

Goedemidag Ralph

hier ben ik het niet helemaal mee eens

1 leiding er tussen solderen

2 afpesen en controleren oplekdichteid

3 vacumeren en vullen

als het agrgraatje op R22 draait kan/mag dit nog gevud worden! (alleen de koste per Kg zijn wat hoog oneveer 55 euro) niewe installatie,s mogen niet meer worden gebouwd met R22 (dit is al enige tijd zo)

als er vocht in zit is dit er wel uit te vacumeren (goed breken met stikstof en een nieuw drogertje dr tussen

progameren van een eiwel is ook niet zo spannend (zoveel parameters zijn er niet nodig voor een koelcel)

een afvoertje mag helemaal geen pobleem zijn

draaien met stikstof om op lekichtheid te controleren slaat nergens op!! (gewoon afpersen en afsoppen)

Groeten Mar

• willemverheul

IK ben het geheel met je eens Hen, een vakman blijft hier vanaf, laat ze lekker in hun eigen sop gaarkoken

Ze mogen wat mij betreft de cel in een plekje steken waar het als het goed is altijd donker is , ik wordt een beetje moe van dit soort klanten.

Wat mij betreft zijn ze absoluut niet ontvankelijk in dit forum, en daarom Rich ik begrijp echt niet wat jou bezield om daar wel op in te gaan, maar van mij mag je de hoofdprijs rekenen op maar dan wel een legale manier

Jongens wees nou eerlijk op dit soort onzin zitten we als vaklieden toch niet te wachten

Groeten Willem

• sjef

met een paar knel koppelingen van de gamma en een fles propaan kom je een heel eind.

• henvdk

Een installatie die van eigenaar veranderd en wijzigt in leidinginhoud en/of gasinhoud staat gelijk

aan een nieuwe installatie wat R22 betreft.

Maar dat zou geen probleem mogen zijn met R417

Maar… zulke installatie is toch niet koeltechnisch “zuiver” ???

ik bedoel ;vocht,lucht, leidingkwaliteit vochtopname door de koelolie etc. etc.

Stel je hem in bedrijf dan ben je als installateur aansprakelijk.

Ben je een kwaliteit-installateur dan blijf je daar vanaf.

Trouwens welke installateur sluit installaties aan waarvoor hij zelf geen onderdelen hoeft te leveren?

Wil je dan toch je rendement halen dan doe je tarief van de uren x 2 ,anders doe je jezelf tekort.

calculeer maar eens!

• Willem

vlammetje erbij en je kan er gelijk mee koken ook