Hallo allen,
Vandaag hebben mijn ouders (van hen is de ICS3113 koel-vries combinatie) de monteur langs gehad.
Hij heeft aangegeven dat de compressor inderdaad defect is (inderdaad zoals j.p. heeft aangegeven een defect veer in de compressor) maar deze is nog niet vervangen om onderstaand verhaal.
Op de compressor zit 5 jaar garantie. (Materiaal is garantie, arbeidsloon niet.)
Hij zij echter dat de ICS3113 koel-vries combinatie geheel defect was en vervangen moet worden. (een Liebherr die na 5 jaar defect is? Hij vriest en koel nog prima ondanks de rammelende compressor.)
Als eerste gaf hij aan dat de condensor aan een zijde warm/heet was en aan de andere zijde niet. Hij zij dat deze in zijn geheel even heet moest zijn. (Mijn vader weet dat niet maar bij mijn weten hoort een condesor aan een zijde heet te zijn en aan de andere zijde niet, volgens mij werkt hij gewoon goed.)
Tevens had de monteur een fohn op de verdamper (achterste plaat) van de koelkast gezet en door deze test zij hij dat de verdamper los zat doordat hij wat bol ging staan. Ik weet niet of dit klopt en misschien kan iemand hier dit bevestigen dat dat zo is.
Monteur gaf aan dat er vanuit Liebherr een voorstel zou komen voor een nieuwe koel-vries kast.
Bij mij bekruipt echter het gevoel dat men liever een nieuwe koelkast levert omdat dat misschien goedkoper voor hen is (door een flink bedrag bij te laten betalen voor 5 laar gebruik) dan om alleen de compressor te laten vervangen.
Kan iemand aangeven of de verdampertest deugd en het verhaal over de condensor.
Mvg,
Bert