Hallo allen,
Liebherr geeft aan dat de compressor defect is geraakt (rammelt) door een lek in het koelsysteem. (Waardoor een slechts 5 jaar oude ‘kwaliteits’ koelvries combinate afgeschreven is.)
Het rare is wel het volgende: De koel-vries combinatie koelt en vriest prima. Je ziet bijvoorbeeld dat de verdamper keurig opvriest zoals beschreven in de handleiding, dan weer ontdooit etc. Ook de vriezer werkt prima, krijgt alles keurig op temperatuur. Volgens mij loopt hij ook niet meer als in het verleden.
Mijn vertrouwen in Liebherr is tot een minimum gedaald. De vorige Liebherr heeft het 15 jaar uitgehouden en volgens Liebherr is deze defect en geheel afgeschreven na 5 jaar.
Volgens Liebherr is de compressor defect (dat is ook zo volgens mij, hij rammelt bij afslaan), zit de condensor verstopt (deze is aan 1 kant warm/heet andere zijde op kamertemperetuur, is verder schoon en kan zijn temperatuur goed kwijt) en zou ook de verdamper defect zijn. Ondanks al deze defecten koelt en vries hij echter wel gewoon goed. Ik heb het idee dat zij liever voor 600 Euro een andere koelvries combinatie willen leveren (denk dat zij daar nog aan verdienen) dan dat zij de compressor (materiaalkosten voor heen, arbeidsloon (geschakt 150-160 Euro)voor ons) willen vervangen voor dus ongeveer 160 Euro.
Gezegd wordt nu dat door een lek in het koelsysteem de compressor nu harder moet werken waardoor hij rammelt. Ik geloof eerder het verhaal wat iemand hier al heeft aangegeven dat er intern gewoon een veer is gebroken.
Belangrijkste vraag is dan ook of jullie kunnen aangeven of een koelvries combinatie wel goed kan werken met een lek in het koelsysteem.
Mvg,
Bert