Triest

  • Peter R

    vorige week ben ik bij een groenteboer geweest deze was volkomen in paniek en hierom, 3 koelcellen op één machine werkten niet goed de pot was drijfnat van het water maar de temperatuur was veel te hoog, de groenteboer die ook maaltijden klaarmaakt kon voor 3000.00 euro weggooien de groenteboer heeft direct een colega gebeld maar die kon niet komen vanwege ziekte op zijn tel is staat een bandje met mijn tel nummer ( wij helpen elkaar in nood ) de groenteboer heeft het bandje niet helemaal afgeluisterd en heeft iemand anders gebeld die is ook gekomen en heeft gezegd dat de compressor stuk is hij is direct naar hoofdorp gegaan om een comp te halen bij terug komst heeft hij de comp vervangen binnen 30 minuten, koudemiddel afpompen, comp vervangen, afpersen, vacumeren en vullen en dat allemaal in 30 minuten, de volgende dag was de situatie nog precies hetzelfde dus condensor ventilator motor vervangen dus nu was het goed maar de volgende dag was de situatie nog precies hetzelfde als de eerste dag dus expansie ventiel vervangen dat was het niet dus nog een expansie ventiel vervangen ook niet de groenteboer betaalde 1200.00 euro en kreeg geen bon en omdat ik ernaar gekeken had ook geen garantie meer

    deze man een man zonder een opleiding koeltechniek en ook geen stek papier rommelt dag en nacht aan installaties en laat een spoor van elende achter, de klanten die ons bellen zijn zeer achterdochtig ze vertrouwen niemand meer

    de afloop volgt

  • terpstra

    Hoi Peter R,

    Als ik vragen mag, wat heb jij gedaan aan systeem om probleem op te lossen?

  • Peter R

    het is geen klant van mij maar van een colega koelbedrijf waar ik op dit ogenblik de storingen voor doe want hij is ziek 3 AGF cellen waarvan de temp is +3°C - 4°C en 6°C alle voorzien van expansie ventiel en zuigdruk regelaar de eerste zdr 10 slagen in de tweede 2 slagen in de derde komt er bovenuit, ik heb ze alle 3 naar boven gedraaid zodat het dopje er net opkan de expansie ventielen één voor één op een oververhitting van 6 ° gezet de temperaturen van de 3 cellen gingen zakken en de comp. werd droog en warm toen ik wegging waren de temp gezakt naar 7 °C ipv + 13°C er zaten toch nog 10 werkuren in, de verdampers waren van eco en totaal verbogen omdat de hr zonder opleiding de zijkanten had weg gebogen en de onderkanten er bij hingen, ik ga maandag kijken of alles goed is gegaan

    peter r

  • Peter R

    - 4°C moet +°C zijn

  • sjef

    Peter wat heeft de zuigdrukregelaar met je ov van het tev te doen? Welke groente bewaar je op -4?

  • terpstra

    berichtje van 14:09 even lezen sjef:P

  • sjef

    ah ok dat verklaart het