Wij hebben in opdracht van verwarmings inst. bedrijf (hoofd uitvoerder) airco systeem gemonteerd. (2011)
Wand units mocht niet dus werden het plafond bovenbouw delen die in kelder geplaatst werden. Het verwarming inst. bedrijft zou zelf de luchtslangen en uitblaasroosters plaatsen.
Wat bij mij bekend was, dat uitblaasslangen via de vloer de ruimte inkomen. Verder niet
weten hoe of wat, (ook niet uitgenodigd voor bouwvergadering of iets dergelijks) wij waren dus maar de onderaannemer in dit geval.
Laatste wat wij in sept 2011 hebben gezien bij opstarten, luiken in de openingen in de vloer
zowel aanzuig als uitblaas.
+/- 3 weken geleden een klacht van eigenaar pand. pand wordt niet koud. Dit via een telefoontje van hoofdaannemer. (men had zelf geen behoefte om eerst te gaan kijken)
We zijn er geweest, systemen werken goed, alleen tot mijn verbazing heeft men gewoon twee roosters in de vloer gemaakt. De lucht komt er een beetje uit maar wordt relatief snel weer terug gevoerd door koeler. Ventilator staat op automatisch.
Wat er nu gebeurt, Unit meet dat temperatuur naar beneden gaat laat zowel de ventilator als buitendeel terug toeren en blijft er dus helemaal niets over.
Ik heb eigenaar van pand gemeld dat uitblaas en aanzuig niet juist zijn. Die moeten veel hoger om betreffende ruimtes te kunnen vullen met koude.
Dat de uitblaas gelijk is gehouden met de vloer niet mijn verantwoording is maar van de hoofdaannemer. Die hebben tenslotte dat uitgevoerd en zonder enige vorm van overleg en schijnbaar ook niet ter sprake gekomen met bouwvergaderingen waar eigenaar en architect waarschijnlijk ook bij waren. (weet ik niet zeker maar daar ga ik wel vanuit)
Ik krijg nu een bal toegerold dat het probleem bij mij ligt. Ik zou hebben geweten dat de lucht vanonder de vloer vandaan komt, en dat klopt dat ik dat wist alleen niet hoe men dit verder ging doen. Ik mag toch aannemen dat ook een verwarmings bedrijf weet wat ze doen? Ik ben van mening dat men dat eerst beter had moeten bekijken tijdens een bouwvergadering. Hier kunnen ze mij toch niet verantwoordelijk voor houden?
We hebben een kleine 4m/s gemeten aan uitblaas zijde en ongeveer zelfde aan aanzuigzijde. (afhankelijk van grote unit).
Wat denken mij collega's er van? ben ik nu op het matje te roepen? Dat zou betekenen dat ik moet boeten voor hun eigen miskleun.
Voorlopig zitten we met de gebakken peren.