Reparatie mobiele split airco?

  • rene3101

    Collega's koeltechniek.

    Ben zelf CV monteur en loop nu tegen een prive probleem aan.

    Heb enige tijd geleden een mobiele splitairco 2e hands gekocht omdat ons hondje van 14 moeite heeft met de warmte en ik toch wel een heel aardig baasje ben.

    Maar… De trekontlasting van de slangen aan de binnenunit bleek niet helemaal meer in orde te zijn waardoor er een breukje in de dunne leiding kwam wat gepaard ging met een hoop gesis en een bevroren wisselaar tot gevolg.

    De airco is een Mizushi en werkte eigenlijk als een speer en volgens het plaatje gevuld met R22.

    Is zoiets tegen redelijke kosten te repareren of is dit zinloos?

    René.

  • j.p.

    misschien ben ik dieronvriendelijk,; maar je had goedkoper ie hondje de deur uit kunnen doen!

  • sjef

    je zou dit kunnen vragen bij je lokale installateur, maar wacht even met bellen tot de zomer bijna voorbij is het is nu een drukke periode, kans is groot dat je hondje anders bot vangt.

  • henvdk

    Zuiver R22 is een verboden koelmiddel.

    Koop een airco met toegestaan koelmiddel, dat het milieu niet vervuilt met een hoog broeikas effect.

  • rene3101

    Nou, ik ben lekker opgeschoten hier.

    Ik begin te begrijpen waarom het hier zo stil is op dit forum.

    De mazzel

  • Peter R

    bel de importeur en ga daar vragen

  • j.p

    rene je moet niet de vakmensen de schuld geven; reparaties zijn gewoon te duur; en vindt

    daarom alleen bij grotere en duurdere apparaten plaats; bovendien moet er in deze branche

    te veel afdrachten voor allerlei instanties worden opgehoest !

    fabriekanten werken hierin ook niet mee; apparaten moeten sneller stuk; en de chinezen wer-

    ken voor een appel en een ei; en kennen grotendeels geen millieu.

    bovendien hebben wij met de E.U. te doen; (E.U. arrogantie) die alles groot wil maken; i.v.m. concurrentiepositie; t.a.v. andere grootmachten en hierin past geen kleine onderneming!

    het is me de laatste tijd opgevallen; dat alles wat in den haag wordt uitgedacht; door brussel

    even later van tafel wordt gepoetst!

    een buurman van mij zij dat wij over 10 jaar geen nederlander meer zijn maar europeaan !.

    een klant van mij vertelde dat wij in ons land een wetenschaps economie krijgen.

    volgens een standhouder op de installatie vakbeurs is alles een politieke en geen vaktechnie-

    sche kwestie.

    ik zou zeggen de ene hand moet teveel de andere wassen.

  • Koudboy

    Ja hoor, dat is gewoon te repareren, heb ik al vaker gedaan!