LP Pres als thermostaat

• sjef

Even het volgende heren, volgens mij zitten we een beetje op een dwaalspoor, het is de bedoeling dat lp de taak van de ontdooiklok

en thermostaat in 1 overneemt. dmv de differentie instelling.Installatie zonder magneetklep!

• Peter R

sjef

met het stabile koudemiddel R12 kon je dit makkelijk doen zoalng de machine maar boven de cel temp werkt, met al die mix gassen gaat het haast niet meer vandaar een tijdklok en thermostaat

• terpstra

Alleen LD zou ik niet doen. zoals PeterR en ik als melde, als deze in een te koude omgeving zit wordt ie daardoor beinvloed. Al zou je meubel/cl op +15gr. staat zal dze niet worden ingeschakeld door ld.

Maar waarom wil je dat perse?

• sjef

Het is niet een kwestie van willen. Ik vroeg me af waarom je deze relatief simpele schakeling niet meer tegenkomt. Stel je grijpt mis

uit je bus bij een storing. Dan is dit toch wel handig als een tijdige oplossing. Als de aggregaat gewoon binnen staat.

• NVDV

Dit kom je niet meer tegen, omdat het te lang duurt om goed in te regelen.

Alles moet snel snel. Ik heb er trouwens ook het geduld niet voor.

Wij hebben nog een enkele installatie op deze manier draaien (minstens 20 jaar oud) en ik waag het niet om aan de LD te draaien. Als het goed gaat…afblijven dan!

Denk je het goed ingesteld te hebben kun je in de winter weer terug!!

Werd vroeger volgens mij meer gedaan uit kosten besparing.

Groetjes Nico

• sjef

Dat is het m nou Nico bij een goed gedimensioneerde installatie moet wat je instelt in princiep gewoon overeenkomen met de temp.

Moet je compressortje wel een beetje warm staan dan natuurlijk. Maar ja dat kom je spijtig genoeg niet zo vaak meer tegen

• Peter R

Sjef

Vroeger ver voor jou tijd werden er in de winter bij de machine een paar lampen gehangen om de machine in een afgesloten hok nog een beetje te verwarmen

• sjef

Das best slim, tegenwoordig zie je niks:D Met die ptc carterverwarming