lekzoeken inverter unit

  • riezzie rich

    yooo iedereen,

    ik heb wat advies nodig,

    ik heb een inverter unit die lek is ik heb deze op 32 B afgeperst en deze zakt na 12 u vrolijk naar 20B maar tijdens het afsoppen vindt ik het niet en ook geen oliesporen. zelf als ik waterstof erin doe dan nog vindt ik niks dus heeft iemand ervaringen / technieken om de lekkages te vinden?

    met vriendelijk groet

  • sjef

    dat wil ik best doen, maar niet voor 50€ of zo:D Koekebakker waterstof afpersen??????? Je bent op de hoogte dat er ventielen

    in het systeem aanwezig zijn hoop ik?

  • henkje

    met een uv licht en contravloeistof erin?

    heb dit een keer gedaan bij een installatie en werkt best goed, je moet het wel zo donker mogelijk maken, dan zie je meer

    weet niet of die ventieltjes welke in een inverter zitten ertegen kunnen

  • Peter R

    sjef een vuurtjer erbij en je hebt zo een lek

  • sjef

    hahaha, echt onvoorstelbaar Peter ik sta echt elke keer weer paf

  • riezzie rich

    beste,

    waterstof is een lekzoek gas en als je koeltechniek beetje volgt dan weetje dat het 1 van de nieuwe manieren van lekzoeken is vuurtje erbij succes.

    en dan serieus

    het gekke is wanneer er koudemiddel ingaat en de machine gaat draaien en de condensor wordt warm dan lijkt het juist harder te gaan lijken

  • Peter R

    Riezzie waarschijnlijk bedoel je Helium met waterstofgas maak je een bommetje

    Koper zet uit als het warm wordt en krimpt als het koud wordt en hier zit het probleem je moet bij verschillende drukken lek gaan zoeken begin laag bv op 5 bar en ga dan hoger, de beste lekzoeker is een plantenspuit van 5 tot 10 liter en daar doe je 1 liter groene dreft afwasmiddel in en besproei de hele installatie en wacht 10 minuten en waarschijnlijk zie je ergens een klein bloemkooltje groeien en dat is het lek, als je de installatie hebt ingesopt dan kan je het lekzoeken met een elektronische lekzoeker vergeten je meet niets meer.

    Kijk naar leidingen die tegen elkaar zitten die kunnen doorgeschuurd zijn door trillingenmeestal zie je ook een holletje

    heb je nog vragen stel ze gerust

  • sjef

    rizzie met alle respect, waterstof hoort niet thuis in een koelinstallatie het is ontvlambaar het is corrosief het is WATER, en in aanraking met zuurstof krijg je zowat een bom en water. Dus ik hoop dat je de benaming verkeerd had want anders ben je echt levensgevaarlijk bezig. Verder kan ik vanuit hier niet zien waar en op welke manier je de boel afperst. Je moet er rekening mee

    houden dat er elektronische ventielen en kleppen aanwezig zijn in het systeem deze werken als afsluiters als de boel uitstaat.

    Maar lekken veelal een klein beetje door, dit zou de reden kunnen zijn voor het zakken van druk na een bepaalde tijd en op

    20 Bar blijft steken. Over druk gesproken hoe kom jij aan 32 bar???? O ja en klinkt als niet condenseerbare gassen in het systeem.

    Om wat voor unit gaat het???

  • riezzie rich

    beste peter bedankt voor de info we gaan het proberen

    beste sjef ik raad jou aan om is wat onderzoek te gaan doen naar het afpersen met waterstof dan zul je zien dat het eigenlijk stikstof is met lichte hoeveelheden waterstof met een speciale lekzoeker die nagenoeg op een 1000 waterstof kan detecteren dus met andere woorden maak nie uit hoe groot het lek met waterstof vindt je het. der komt geen water in je systeem omdat het op moluculiar nivo is verder het is een carrier xpower inverter unit klepjes zitten er wel in maar als die werken pas als de unit aan het verwarmen is dus in normaal bedrijf pers ik me hele machine af verder is het r-410a

    32 bar moet ie makkelijk kunnen hebben want de machine werkt met persdrukken van wel 29 B max

  • sjef

    Helium bedoel je? Waar sluit je de slangen op aan, in de buiten unit of op de kranen? Er zit een e ventiel in de buitenunit en qua

    druk zul je 42bar moeten afpersen